Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌غربی افزود: استقرار این دستگاه‌ها در مبادی مرزی، در مقابله با قاچاق نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت که امیدواریم به زودی این دستگاه‌ها به گمرکات استان اضافه شود.

وی اظهار داشت: مبارزه موثر و همه جانبه با قاچاق نیازمند امکانات و زیرساخت‌های مناسب به‌ویژه دستگاه‌های استاندارد "ایکس ری" (X-Ray) است که انتظار می‌رود ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص مساعدت ویژه ای به استان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص کولبری و معابر مربوط به آن نیز بیان کرد: پیش از این، از طریق معابر کولبری و توسط عده ای سودجو، قاچاق انجام می گرفت که جلوی آن را گرفتیم و سعی داریم با استفاده از کارت های الکترونیکی مبادلات مرزنشینان را ساماندهی کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: اجرای طرح مدیریت یکپارچه گمرکات ضروری است و اگر این طرح انجام شود و دستگاه‌ها در این رابطه جزیره ای عمل نکنند، می توان اقدامات بسیار موثرتری را در بحث مقابله با قاچاق انجام داد.

شهریاری با اشاره به عملکرد شفاف استان در بحث فروش سهمیه سوخت مرزنشینان گفت: آذربایجان غربی اولین استانی بود که طرح فروش سهمیه سوخت مرزنشینان را به شیوه شفاف و مزایده‌ای اجرا کرد و این شیوه هم اکنون در کل کشور کاربرد دارد.

وی افزود: نقش استان در مقابله با قاچاق بسیار برجسته است و دستگاه‌های مرتبط باید به اندازه نقشی که استان در تامین امنیت و مقابله با قاچاق دارد، امکانات در اختیار استان قرار دهند.

وی مرزی بودن استان، تفاوت قیمت کالاها در ۲ طرف مرز، کنترل نکردن و نداشتن تسلط کامل کشورهای همسایه بر مرزهای مشترک با استان و نبود برخی زیرساخت ها در مبادی مرزی را از جمله عوامل ظهور و بروز پدیده شوم قاچاق در آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در منطقه آزاد ماکو به ویژه در گمرک بازرگان اضافه کرد: تعیین دروازه های ورودی و خروجی در منطقه آزاد ماکو، ارتقای سطح کیفی راه ترانزیتی بازرگان، تامین نیروی انسانی و توسعه تجهیزات گمرکی در بازرگان از جمله مسائلی است که باید با کمک دستگاه‌های مرتبط کشوری با جدیت دنبال شود و تحقق این موارد می‌تواند قاچاق را در منطقه آزاد ماکو به حداقل برساند.

در حال حاضر ۲۲ پایانه مرزی در کل کشور فعال است و نزدیک به یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ این استان ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی استاندارد گمرک مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انسانی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی