Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:51:07 GMT

ارزش پوند به کمترین سطح 3 سال اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۱۶۶۴

ارزش پوند به کمترین سطح 3 سال اخیر رسید

خبرگزاری آریا - با تداوم بن‌بست سیاسی در انگلیس بر سر مساله برگزیت، ارزش پوند بار دیگر کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، مجلس انگلیس در اتفاقی جنجالی به جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا رای داد و این اتفاق در حالی صورت گرفت که برخی از اعضای حزب حاکم نیز با حزب مخالف دولت همکاری کردند و به نفع آن ها رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب محافظه کار این اقدام را خیانت توصیف و اعلام کرده است که این نمایندگان از جمله یکی از نوه‌های وینستون چرچیل، نخست وزیر انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم از این حزب اخراج خواهند شد.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش تر تهدید کرده بود در صورتی که پارلمان مانع برگزیت شود، درخواست رای گیری زودهنگام و انحلال پارلمان را مطرح خواهد کرد و به نظر می‌رسد که وی برای انجام چنین کاری آماده می شود.
پوند که در ابتدای معاملات با رسیدن به 1.2پوند به پایین ترین سطح خود در طول 35سال اخیر رسیده بود تا انتهای معاملات اندکی تقویت شد و به 1.21دلار رسید اما هنوز در پایین‌ترین سطح خود طی سه سال اخیر قرار دارد. از زمانی که انگلیس در سال 2016رای به ترک از خروج اتحادیه اروپا داد، ارزش پوند در برابر دلار 20درصد کاهش پیدا کرده است.
بسیاری از معامله گران نگران اند که انگلیس در تاریخ سی و یکم اکتبر بدون دستیابی به توافقی با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی روابط آینده و در نظر گرفتن مهلتی به عنوان دوران گذار از اتحادیه اروپا خارج شود.
اندرو میلیگان، استراتژیست موسسه " ابردین استاندارد اینوستمنت" گفت: 48ساعت آینده تعیین خواهد کرد که نخست‌وزیر به گوشه رینگ رانده خواهد شد یا موفق می‌شود حرف خود را به کرسی بشاند. شاید هم تا اواسط اکتبر انتخابات برگزار شود.
در برابر یورو نیز پوند مسیر کاهشی را در پیش گرفت و به ازای 1.1025یورو مبادله شد. هم چنین نرخ برابری پوند در برابر فرانک سوئیس 1.1944و در برابر ین ژاپن 128.307اعلام شد.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، برخی از کارشناسان معتقدند در صورت انحلال پارلمان، احتمال رسیدن پوند به سطح 1.1دلار نیز وجود خواهد داشت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا