Web Analytics Made Easy - Statcounter

لزوم استفاده از سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی رهبری، تشکیل نشست شورای حکام با دستور کار ایران، انتخاب هیات رئیسه کمیته روابط بین الملل خانه احزاب، بازگشت به اجرای کامل برجام منوط به دریافت ۱۵ میلیارد دلار برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، لزوم استفاده از سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی رهبری، تشکیل  نشست شورای حکام با دستور کار ایران، انتخاب هیات رئیسه کمیته روابط بین الملل خانه احزاب، بازگشت به اجرای کامل برجام منوط به دریافت ۱۵ میلیارد دلار از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه سیزدهم شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی رهبری باید استفاده شود

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» شب گذشته (سه شنبه 12 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره سیاست های کلی خانواده با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که برخواسته از نیاز جدی جامعه است اصل مترقی خانواده است، گفت: از نظر اسلامی و ایرانی بودنمان اساس خانواده برای ما قابل احترام است. خانواده آبستن یکسری اصول، واژه‌های مقدس و اقدامات موثر به جامعه است که باید تلاش کنیم به عنوان جامعه مدعی منتظر ظهور آن اصول رعایت شود سمت و سوی خانواده به سمت صعود باشد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون خانواده ما با تضادی نسبت به سبک زندگی اسلامی و ایرانی روبروست، گفت: در رفتار‌های خانواده الگو‌هایی می‌بینیم که مبتنی با اصول اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی نیست. در دیرینه ایرانی بودنمان پوشش کاملا مشخص است، هم برای مردان و هم برای زنان و در اسلام نیز مشخص است، اما با واردات فرهنگی در حوزه خانواده هر دو در حال استحاله و از بین رفتن است.

 

وی با بیان اینکه این تضاد اعضا را دچار سردرگمی کرده است، افزود: وقتی مبنا داشتیم و بر آن اساس حرکت کردیم می‌توانیم به آن ترقی فکر کنیم وقتی مبنا داشتیم و از آن استفاده نکردیم یا نداشتیم سردرگمی اتفاق می‌افتد. یکی از راه‌های نجات و ترقی خانواده این است که به آن دیرینه بیشتر رسیدگی کنیم.

 

مسجد، پایگاه صلح، سازش و حل اختلاف/ قوه قضاییه از ظرفیت روحانیون در فرایند صلح و سازش بهره می برد

«غلامحسین اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استفاده از ظرفیت مساجد در ایجاد صلح و سازش و حل دعوای قضایی گفت: قطعا از برنامه های اصلی قوه قضاییه استفاده از صلح و سازش است و معتقدیم در موضوع صلح و سازش برخی اقشاز و صنوف می توانند بهترین و مهمترین نقش را ایفا کنند.

 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در برخی مناطق روسای قبایل، ریش سفیدان، نخبگان و در عموم مناطق روحانیون و ائمه جماعات که حوزه فعالیت آنها تمام مناطق، قومیت ها، قبایل را در برمی گیرد و می توانند در تمام مناطق و قبایل حضور پیدا کنند.

 

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در جامعه خاطرنشان کرد: مسجد، پایگاه صلح و سازش و حل اختلاف است و قطعا می تواند در این حوزه اثرگذار باشد.

 

نشست شورای حکام هفته آینده با دستور کار ایران تشکیل می شود

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: انتظار می رود در این نشست بحث های فشرده درخصوص موضوعات منطقه ای ازجمله سوریه، کره شمالی و ایران انجام گیرد. موضوع داغ اصلی در این نشست این است که آیا ایران گام های جدید برای کاهش تعهدات خود در چارچوب برجام برمی دارد؟

 

طبق خبر ایرنا، ایران تاکنون دو گام خود برای کاهش تعهدات برجامی را با توجه به وضعیت پیرامون خروج آمریکا از این توافق بین المللی و مانع تراشی از سوی واشنگتن برای اجرای آن و نیز تعلل طرف های اروپایی در اجرای تعهدات خود در این توافق به اجرا درآورده است.
این گامها افزایش غنی سازی اورانیوم و نیز افزایش سطح غلظت اورانیوم غنی شده بیش از 3.67 درصد تعیین شده در برجام است.

 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در مسکو درجمع خبرنگاران درخصوص گام سوم ایران اظهار داشت: اقدامات مرحله سوم را اگر اروپایی ها نتوانند در تاریخ معین به تعهدات خود عمل کنند، قطعا اجرا خواهد شد اما بارها گفته ایم هر زمان اروپایی ها برجام را کامل اجرا کنند ما هم آمادگی داریم آن را کامل انجام دهیم.

 

هیات رئیسه کمیته روابط بین الملل خانه احزاب انتخاب شد

در دومین جلسه کمیته روابط بین الملل خانه احزاب ایران که با حضور عبدالحسین روح الامینی رئیس خانه احزاب و میثم نیکفر رئیس کمیته روابط بین الملل برگزار شد، اعضا در نخستین دستور جلسه نواب رئیس و دبیر این کمیته را از میان خود برگزیدند.

 


بر پایه این گزارش، با رای اکثریت اعضای حاضر در این جلسه، محمد قیصری از فراکسیون مستقلین و نورا کنعانی از فراکسیون اصلاح طلبان خانه احزاب به ترتیب به عنوان نواب رییس اول و دوم کمیته روابط بین الملل و مالک شریعتی نیز به عنوان دبیر این کمیته انتخاب شدند.

 

جنیدی به استان‌های کرمانشاه و همدان سفر می‌کند

پیرو برنامه ریزهای صورت گرفته بزرگداشت هفته دولت، لعیا جنیدی سیزدهم شهریور ماه به استان کرمانشاه سفر می‌کند و در ادامه به استان همدان می رود.  

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری در ابتدای سفر دو روزه خود به کرمانشاه با استاندار و مدیران حقوقی استان دیدار می کند و در روز دوم سفر خود، با وکلای دادگستری  و سپس ازمناطق زلزله زده و سیل زده بازدید می کند. همچنین ملاقاتی با اهل سنت جهت بررسی مشکلات خواهد داشت. 

 

معاون حقوقی رئیس جمهور در آخرین روز سفر خود به استان همدان می رود و با استاندار و مدیران حقوقی استان نشست مشترکی دارد و پس از آن عازم تهران می شود. 

 

ایران درباره برجام مذاکره مجدد نمی‌کند/بازگشت به اجرای کامل برجام منوط به دریافت ۱۵ میلیارد دلار

سید عباس عراقچی که پس از مذاکرات روز دوشنبه در پاریس هم اکنون در اسلوونی به سر می‌برد، در پاسخ به خبرنگاران گفت محور مذاکرات با فرانسه در خصوص نحوه تامین مطالبه جمهوری اسلامی برای فروش نفت و نحوه تامین درآمد‌های حاصله است.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان که بار‌ها اعلام کرده است تنها در صورتی به اجرای کامل برجام بر می‌گردد که قادر به فروش نفت خود و دسترسی و عواید ناشی از آن به صورت کاملا قابل استفاده و بدون هرگونه محدودیتی باشد و ابتکار فرانسه دقیقا در همین راستا است.

 

عراقچی تاکید کرد: به دنبال تماس‌های تلفنی آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه، به او تاکید شد که یا اروپا باید از ایران نفت خریداری کند و یا معادل فروش نفت را به صورت خط اعتباری که با درآمد‌های نفتی ایران تضمین می‌شود و در حقیقت به نوعی به معنای پیش فروش نفت است، در اختیار ایران قرار دهد.

 

این دیپلمات کشورمان بابیان اینکه  میزان  خط اعتباری تعیین شده از سوی فرانسه حدود ۱۵ میلیارد دلار بوده و برای مدت چهار ماه یعنی تا پایان آخر سال میلادی است گفت: بدین ترتیب در صورت حصول توافق ایران در چهار ماه آینده معادل صد در صد نفت خود را یا خواهد فروخت یا به صورت خط اعتباری دریافت و پیش فروش می‌کند.

 

دستور پیگیری اعتراضات داوطلبان نظام قدیم کنکور

رییس دیوان عالی کشور دستوری مبنی بر پیگیری اعتراضات داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری را صادر کرد. در صفحه شخصی حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم در اینستاگرام، در این باره آمده است: در پی اعتراض و استمداد تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری در صفحه شخصی ریاست دیوان عالی کشور نسبت به شیوه هم ترازی کنکور سراسری سال جاری رئیس دیوان عالی کشور دستور ارسال و پیگیری این اعتراضات را به دیوان عدالت اداری صادر کرد./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس مشهد اردبیل روزنامه اخبار سیاسی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟

آل اسحاق با بیان این که شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد، گفت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

به گزارش ایسنا، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به این موضوع که نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریان‌های روانی است، گفت: در سایه جریان‌های روانی انتظارات تورمی شکل می‌‎‌گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

چه کسی از افزایش نرخ دلار سود می‌برد؟

وی افزود: عده‌ای متخصصِ ایجاد جنگ روانی هستند؛ بنابراین مخالفان دولت در حین رخداد تنش‌‎های سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می‌کنند؛ البته برخی از ذی‌نفعان نیز از بالارفتن نرخ دلار سود می‌برند؛ در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کنند تا مسیر انتظارات مردم را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وی افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق شوک و تنش سیاسی در کشور ایجاد شد و سوداگران با سواستفاده از این شوک‌ها باعث افزایش نرخ دلار شدند.

نیاز‌ها قانونی کشور در حال تامین است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با بیان اینکه گاهی نرخ ارز به علت تغییر در واقعیت‌های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون از سمت کانال اقتصادی تغییری در قیمت دلار رخ نداده؛ چون تمامی نیاز‌های قانونی کشور با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ و نرخ حدود ۴۰ هزار تومان مرکز مبادله تامین می‌شود، بنابراین التهابات ناشی از تنش‌های سیاسی، تنها عامل افزایش نرخ ارز است.

آل اسحاق با اشاره به این موضوع که شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تحولات بازار ارز به علت رخداد‌های سیاسی است؛ بنابراین زمانی که این فضا آرام شود؛ نرخ ارز به صورت خودکار به محدوده‌های قبلی خود بازمی‌گردد.

وی در پایان تاکید کرد: درصورتی که شوک جدید سیاسی رخ ندهد، شرایط اقتصادی کشور با آرام شدن فضای منطقه و مسائل سیاسی، احتمالا به گونه‌ای رقم می‌خورد که دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد.

دیگر خبرها

  • مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد