Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@07:19:43 GMT

مشقت زندگی در حاشیه یک شهر زلزله‌زده

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۲۴۰۳

مشقت زندگی در حاشیه یک شهر زلزله‌زده

روستاهای پاونار و زعفران که چهار سال پیش به شهر سرپل‌ذهاب ملحق شدند هنوز از امکانات اولیه بافت شهری محروم و نیازمند عملیاتی شدن قول های مسئولین هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، توسعه و پیشرفت هر شهری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مردم بوده و در این میان ایجاد زیرساختهای دفع فاضلاب از جمله نیازهای اولیه  زندگی مردم شهر در کنار ایجاد تاسیسات آب، برق، گاز و سیستم های مخابراتی و آسفالت کردن راه ها و مناسب سازی معابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحاق شهرکهای زعفران و پاونار به شهرستان سرپلذهاب بخشی از برنامه توسعه شهرستان است که با وجود نزدیکی به شهر از سیستم دفع فاضلاب برخوردار نبوده و همانند سایر روستاهای شهرستان فاضلاب آنها به روش سنتی دفع می شد.

در میان این شهرک ها از فضای سبز و امکانات پارک برخوردار نبوده و این سیمای بصری شهرک ها برای ساکنین آزاردهنده شده است؛ انتظار می رود مسئولین نسبت به توسعه و آبادانی این محلات اقدامات لازم را عملیاتی کنند و به دادن قول مساعد اکتفا نکنند.

کوچه ها و خیابان های این شهرک ها نیز همچون بافت شهری نیست؛ وضعیت نامناسب آن تردد عابرین را سخت کرده و عبور و مرور خودروها در برخی کوچه ها و خیابان ها غیرممکن شده است.

شهردار: سریعتر اقدام می‌کنیم

صابرحیدری، شهردار سرپل‌ذهاب در این خصوص اظهار داشت: شهرک های الحاقی پاونار و زعفران به شهر سرپلذهاب نیازمند توجه ویژه انجام زیرساخت های عمرانی لازم است که هرچه سریعتر برای مرتفع ساختن مشکلات و توسعه و آبادانی در برنامه ریزی عملیاتی قرار می گیرد.

وی گفت: طرح عمران و آسفالت و جدول بندی کوچه‌ها و خیابان‌ها در این محلات مسکونی به صورت جدی در حاشیه بازدید صورت گرفته در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار شهر سرپلذهاب افزود: با توجه به الحاق این دو روستا به سرپل ذهاب و قرار گرفتن این روستاها در جمع محلات شهرستان نسبت به رفع مشکل دفع فاضلاب این مناطق از حالت سنتی به شکل صنعتی اقدامات بسیار مطلوبی انجام گرفته اما نیازها و کمبود و کاستی های وجود دارد که در اولویت کار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند

در حمله افراد مسلح به نمازگزاران در مسجدی در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات واقع در غرب افغانستان هفت نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری آمو تی، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند.

در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است، دست کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • (تصاویر) زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری