Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@04:17:23 GMT

فیفا؛ آخرین امید نیمار برای فرار از زندان طلایی (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۲۸۰۸

فیفا؛ آخرین امید نیمار برای فرار از زندان طلایی (عکس)

پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2019 بسته شد و در نهایت پروسه بازگشت نیمار به بارسلونا نیز ناکام ماند اما حالا ستاره برزیلی چشم امید به کمک فیفا دارد.

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، دو ماه تلاش نیمار برای جدایی از پی اس جی بی نتیجه ماند. ستاره برزیلی دیگر قصد نداشت برای پی اس جی بازی کند و اولویت او نیز بازگشت به بارسا بود؛ هرچند که پیوستن به رئال را نیز هرگز رد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت این بارسلونا بود که دو بار به صورت علنی برای بازگرداندن او اقدام کرد و رئال ترجیح داد هیچ پیشنهاد رسمی ارائه ندهد. موضع پی اس جی در قبال نیمار از روز اول روشن بود. آنها 300 میلیون یورو برای این انتقال می خواستند در حالی که بارسا تنها به معاوضه بازیکن فکر می کرد و در نهایت همه چیز به بن بست خورد.

 

 

 

 

نیمار حالا به خوبی می داند که فرار از زندان طلایی پی اس جی به سادگی مقدور نخواهد بود. او بند فسخ قرارداد ندارد ولی وکلایش از ماه ها پیش در حال بررسی راه های قانونی خروج او از پی اس جی هستند. راهکاری که سال بعد و به مدد فیفا میسر خواهد بود. نیمار و وکلایش امیدوارند که بتوانند تابستان 2020 به شکل قانونی قرارداد با پی اس جی را فسخ کنند. بر اساس بند 17 قوانین فیفا در مورد وضعیت ترانسفر بازیکنان که از سال 2001 اضافه شده است، نیمار این اجازه را پیدا خواهد کرد که قراردادش با پی اس جی را فسخ کند. او در این زمینه می تواند به جدایی ماتوزالم از ساراگوسا در سال 2009 یا قضیه وبستر در سال 2008 رجوع کند.

 

طبق اطلاعات دریافتی از وکلای نیمار رقم نهایی غرامتی که او به پی اس جی پرداخت خواهد کرد، 170 میلیون یورو است و او در این راه تحت حمایت سندیکای بازیکنان حرفه ای فوتبال نیز خواهد بود.

برای این مهم، نیمار باید تا تابستان آینده صبر کند تا بدون اینکه جریمه ای نه از سوی فیفا و نه از سوی پی اس جی شامل حالش شود، قرارداد خود را فسخ کند.

 

 

 

 

در ابتدا باید سه سال یا سه فصل از زمان قرارداد نیمار با پی اس جی گذشته باشد. برای بازیکنی که زیر 28 سال با باشگاه قرارداد امضا کرده، این مدت زمان سه سال یا سه فصل است و برای بازیکنان بالاتر از 28 سال، این مدت زمان به دو سال یا دو فصل کاهش خواهد یافت. همچنین نیمار در این مدت نباید قراردادش را تمدید کرده باشد. هر دو فاکتور البته برای نیمار صدق می کنند.

تابستان 2020 سه سال از زمان قرارداد نیمار با پی اس جی سپری شده است و او در مدت 15 روز پس از آخرین بازی رسمی فصل پی اس جی باید درخواست فسخ قرارداد خود را به فیفا ارائه دهد که احتمالا اوایل ماه ژوئن خواهد بود. سپس فیفا بر اساس مبلغ قرارداد، دریافتی های او، مدت زمان سپری شده و باقی مانده از قرارداد و یکسری فاکتورهای دیگر در مورد رقم نهایی غرامت نیمار تصمیم گیری خواهد کرد. این رقم می تواند 170 میلیون یورو باشد.

 

 

 

 

سپس پی اس جی به دادگاه حکمیت ورزشی فرجام خواهی خواهد کرد و آنجاست که رقم نهایی غرامت مشخص می شود.

برای مثال در قضیه ماتوزالم، این بازیکن در نهایت مجبور شد رقمی بالاتر از رقم موردنظر فیفا به ساراگوسا پرداخت کند اما در مورد قضیه وبستر، رقم فیفا کاهش پیدا کرد. در واقع نمی توان رقم غرامت تعیین شده فیفا را ملاک نهایی در نظر گرفت.

نیمار برای فرار از زندان پی اس جی باید منتظر سپری شدن این پروسه باشد و البته قبل از آن باید اطمینان حاصل کند که بارسا و یا حتی رئال حاضر خواهند شد تا رقم نهایی غرامت را به وی پرداخت کنند یا خیر. با توجه به مواضع سخت پی اس جی در مورد ستاره برزیلی، به نظر این تنها راه جدایی او در تابستان آینده خواهد بود.

 

رئال مادرید بارسلونا نیمار پاری سن ژرمن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رئال مادرید بارسلونا نیمار پاری سن ژرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در دیدار پایانی وزن ۱۳۰ کیلوگرم این پیکارها، محمدسروش رنجبر فرنگی کار ملی پوش همدان، رازمیک کوردیان از ارمنستان را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در این وزن، آلبرت واردانیان از ارمنستان و مهرداد کولیوند از ایران مشترک سوم شدند.

چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی ۶ و ۷ اردیبهشت با حضور کشتی گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی