Web Analytics Made Easy - Statcounter

تریبون ضد امپریالیسم با حضور سفیران گروه آلبا در راستای کمپین «ترامپ دیگر نه» به تشریح سیاست‌های ایالات متحده علیه کشورهای آمریکای لاتین پرداختند. ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت ونزوئلا صبح امروز میزبان نشستی علیه امپریالیسم با حضور سفیران گروه آلبا در تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کارلوس آکالا کوردونس» سفیر ونزوئلا، «ماریو بارکرو بالتودانو» سفیر نیکاراگوئه، «الکسیس باندریچ وگا» سفیر کوبا و خانم «رومینا پرز راموس» سفیر بولیوی در راستای کمپین «ترامپ دیگر نه» به تشریح سیاست‌های امپریالیستی ایالات متحده در قبال کشورهای آمریکای لاتین پرداخته و حمایت خود را از دولت قانونی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کردند.

سفیر ونزوئلا در این نشست به سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا علیه دولت و مردم این کشور و حمایت واشنگتن از رئیس جمهور خودخوانده «خوان گوایدو» اشاره کرد.

پس از وی «ماریو بارکرو بالتودانو» سفیر نیکاراگوئه به تعریفی دقیق از امپریالیست به سرکردگی آمریکا پرداخت و با اشاره به وقایع مداخله گرانه ایالات متحده در نیکاراگوئه از سال 1812 به این سو تاکید کرد: آمریکا از کشوری کوچک مانند نیکاراگوئه می ترسد و علیه ما تحریم اعمال می‌کند. وی تنها راه پیروزی بر رویکرد امپریالیستی را وحدت توصیف کرد.

«الکسیس باندریچ وگا» سفیر کوبا سخنران بعدی این نشست بود و در ابتدا به تشدید سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه هاوانا اشاره کرد و سپس گفت: اقدامات آمریکا علیه کوبا نقض حقوق بشر و نقض قوانین سازمان ملل است.

به عقیده وی ایده نابود کردن کوبا باعث شده ایالات متحده به سوی یک مسیر پر از دروغ و فریبکارانه گام بگذارد. به گفته باندریچ وگا دروغ منبع اصلی سیاست خارجی آمریکاست.

وی افزود: مبالغ هنگفتی هر ساله در صنعت جنگ افزار و مدرن سازی زرادخانه های هسته ای هزینه می‌شود که به جای آن می‌توان  از گرسنگی جلوگیری کرد و به ترویج صلح پرداخت.

سفیر کوبا تاکید کرد: آمریکا جنگ و مرگ را ترویج می‌کند. آنها بیش از 250  هزار سرباز در 800 پایگاه در بیش از 177 کشور جهان دارند اما کوبا زندگی و سلامت را ترجیح می‌دهد و در 56 سال همکاری‌های پزشکی بیش از 400 هزار نیروی کوبایی در بیش از 164 کشور جهان داشته است.

خانم «رومینا پرز راموس» سفیر بولیوی در تهران نیز در سخنرانی خود به انواع حربه‌های آمریکا در ضربه زدن به کشورهای آمریکای لاتین و به ویژه ونزوئلا پرداخت و گفت: آمریکا با روش‌های ترکیبی و نه فقط استفاده از نیروی نظامی سعی در تغییر کشورهای ضدامپریالیستی دارد. وی در این راستا به روش‌های جنگ روانی علیه مردم آمریکای لاتین اشاره کرد.

وی همچنین گفت آمریکا با کمک رژیم اسرائیل برخی برنامه‌های خود علیه کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا را انجام داده است.

سخنران آخر «عبدالحمید شهرابی» مدیر خانه آمریکای لاتین بود. وی تاکید کرد: هیولای امپریالیسم در حال زوال است و علائم آن قابل مشاهده است. مقاومت کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ونزوئلا، فلسطین، لبنان و ایران را نگاه کنید. در کجای تاریخ امپریالیسم سراغ دارید کشوری که آن را جهان سومی می‌خوانند هواپیمای جاسوسی یک کشور امپریالیست را مقابل چشم همه جهان سرنگون کند.

شهرابی تنها راه مقابله با امپریالیسم آمریکا را مقاومت مقابل سیاستهای زیاده خوانه کاخ سفید دانست.

سفیر بولیوی پس از پایان سخنرانیها بیانیه ای از جانب گروه آلبا بیانیه ای قرائت و در آن دخالت های آمریکا در ونزئلا را محکوم کرد. بر اساس این بیانه اقدامات یکجانبه و زورمدارانه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است و هدف آمریکا ضربه زدن به اقتصاد ونزوئلا و تاثیر بر معیشت مردم ونزوئلاست.

اتحادیه"آلبا": غرب از تروریسم برای بی ثبات کردن منطقه حمایت می‌کند

انتهای پیام/

نشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلا نشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلانشست تریبون ضد امپریالیسم در راستای پویش ترامپ دیگر نه در سفارت ونزوئلا R36447/P/S8,95,1128/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • ستاره سیتی، چهره جدید تبلیغات پپسی! (عکس)
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن