Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اطلاع رسانی در مورد ایجاد محدودیت های ترافیکی در اجرای برخی پروژه ها ضعیف بوده و روابط عمومی شهرداری مشهد در این زمینه باید فعال تر عمل کند و اگر در این زمینه تاکنون کوتاهی صورت گرفته است از شهروندان عذرخواهی می کنیم .

هادی عطارزاده طوسی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: برای سال جاری در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر مشهد ۴۴پروژه اصلاح هندسی تعریف شده است که برخی از آنها به پایان رسیده و برخی هم در حال اجرا و یا شروع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: همچنین چند پروژه تقاطع هم سطح از جمله میدان نمایشگاه ، دور برگردان غیر هم سطح آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دور برگردان غیر هم سطح ابوطالب ، چپ گرد شهید ناصری و جاده محمد اباد که در شهریور ماه به بهرداری خواهد رسید ، در حال اجرا هستند و مواردی نظیر عملیات تقاطع غیر هم سطح میدان مجیدیه به دلیل نزدیکی به پروژه میدان نمایشگاه با تاخیر و از اواخر پاییز شروع می شود. عطار زاده افزود: اگرچه قبل از اجرای هر پروژه ای در سطح شهر اطلاع رسانی برای درجریان قرار گرفتن مردم و انتخاب مسیرهای تردد جایگزین صورت می گیرد اما باید اعتراف کرد که برخی از این اطلاع رسانی ها ضعیف بوده و نیاز به تقویت این موضوع قبل از اجرای هر پروژه ای می باشد که در پروژه نهضت آسفالت معابر سطح شهراین موضوع نمود پیدا کرد و خیلی از شهروندان نسبت به عدم اطلاع رسانی گلایه هایی را مطرح کرده بودند، از این رو روابط عمومی شهرداری مشهد در این زمینه باید فعال تر عمل کند و مردم را قبل از اجرای هر پروژه ای و ایجاد محدودیت های ممکن ، در جریان قرار دهد و اگر در این زمینه تاکنون کوتاهی صورت گرفته است از شهروندان عذرخواهی می کنیم . مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در اجرای خط ۳ بی آرتی به دلیل مقاومت ها و شکایت هایی که از سوی کسبه و اهالی حد فاصل میدان توحید تا میدان شهداء ارائه شد، تصمیم به بازنگری طرح گرفته شد و بنا شد از حالت بی .آر.تی  خارج و به مسیرفرار یا ویژه تبدیل شود که این به دو دلیل صورت گرفت، ابتدا طبق نظر سنجی صورت گرفته شهروندان معتقد بودند وجود نرده ها، تردد از یک طرف خیابان به سمت دیگر را مشکل کرده و باید فاصله طولانی را برای عبور از عرض خیابان طی کنند و از طرفی عرض خیابان ها در محدوده مرکز شهر کم است و با اختصاص ۸متر برای فضای تردد بی. آر.تی عملا در دوطرف خیابان یک مسیر حرکت برای تردد خودروها وجود نداشت و موضوعاتی نظیر پارک برای خرید یا تردد خودرو ها را با مشکل مواجه می کرد.   عطار زاده افزود: با توجه به بررسی هایی که انجام شد به دلیل اینکه بیشترین معطلی اتوبوس ها در پشت تقاطع و در صف ترافیک که به طور میانگین از ۱۰۰ متردر هر نقطه ای از سطح شهر بیشتر نمی باشد رخ می دهد،  بنا شد این طرح ابتکاری عملیاتی و فاز اول طرح از میدان توحید تا میدان شهدا اجرا شود . در این طرح اتوبوس ها هنگام ورود به محدوده ابتدا در مسیر تردد  خودروهای دیگر حرکت می کنند و از میانه مسیر و در حدود ۳۰۰متر فاصله تا تقاطع وارد خط ویژه می شوند تا در صف ترافیک پشت تقاطع ها معطل نشوند. وی اظهار کرد: این طرح ابتکاری برای محدوده مسیر چهار راه ابوطالب تا میدان توحید نیزاجرا خواهد شد که برای این منظور ، ابتدا باید پوشش روی جداول در این مسیر صورت بگیرد تا به عرض خیابان کمک صورت بگیرد که حوزه عمرانی شهرداری در حال طراحی نقشه های آب های سطحی و جوی در این محدوده هستند  و به محض نهایی شدن طرح آنها ، مسیر ویژه برای این قسمت نیز اجرا خواهد شد.    

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترافیک محدودیت ترافیکی حمل و نقل شهرداری مشهد اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است

سرهنگ احمدرضا هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.

سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.

وی از رانندگان خواست برای تردد ار مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6092217

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال