Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت : برای صیانت از اقتصاد کشور با توجه به فشارهای دشمنان باید اقتصاد را مقاوم کنیم و این موضوع از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

او اشتغال و محدودیت آب را دو چالش کنونی کشور دانست و گفت : ایجاد سایت‌های گلخانه به راحتی پاسخ مثبت به این دو چالش را می‌دهد و می‌شود در این سایت‌ها محصول خارج از فصل تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجتی با اشاره به مزیت‌های فراوان استان کرمانشاه در بخش‌های آب، خاک، مرز و سایر حوزه‌ها افزود: با وجود این همه ظرفیت استان در زمینه گلخانه خیلی عقب است و جای کار دارد. 

او کرمانشاه را دارای غنی‌ترین خاک در کشور دانست و گفت: این استان با یک میلیون هکتار زمین آبی و دیم و متوسط بارندگی دو برابر کشور شرایط بسیار خوبی برای کشاورزی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

حجتی شرایط را برای صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان و عراق و همچنین روسیه فراهم دانست و افزود: از این ظرفیت هم برای صادرات محصولات کشور باید استفاده کنیم.

او گفت: کشت گلخانه ای منجر به صرفه جویی ۸۵ تا ۹۰ درصدی مصرف آب می شود که این بخش مغفول مانده است.

وزیر جهاد کشاورزی به اقبال کشاورزان کشور به گشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: زعفران به عنوان یکی از این گیاهان هم اشتغالزایی خوبی دارد و هم مصرف آب کمتری دارد و مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

حجتی گفت: رطوبت استان کرمانشاه بالا است و از این رو در کشت محصولاتی مانند زعفران باید دقت شود و بدون برنامه اقدام به کشت نشود و حتما کشت ها با اقلیم سازگاری داشته باشد.

او گردشگری را از بخش های با ظرفیت بالای استان کرمانشاه دانست و خواستار معرفی جاذبه های گردشگری استان به داخل و خارج از کشور شد.

 

 

انتهای پیام/د

صیانت از اقتصاد با توجه به فشارهای دشمنان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود