Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،وحید جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اجرای طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک، گفت : در صدد هستیم با فعال شدن بیش از پیش کارگروه‌ها در استان‌ها، مشکلات این معادن را با حضور بخش‌های خصوصی برطرف کنیم.

او گفت : طرح احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در دولت به تصویب رسیده است و مسئولیت اجرای آن را بر عهده شرکت سازمان توسعه معادن و ایمیدرو واگذار شده است و از ابتدای سال جاری به طور رسمی مجری طرح هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: برای فعال شدن معادن کوچک به سرمایه گذاری کمتری نیاز است ضمن اینکه ۸۵ درصد از سهم اشتغال و ۶۵ درصد درآمد را به خود اختصاص داده است.

این مسئول اشاره‌ای به معادن شناسایی شده در کشور داشت و گفت: بیش از ۱۰ هزار معدن تا کنون شناسایی شده است که از این تعداد بیش از ۴ هزار معدن غیر فعال هستند که در تلاش هستیم بر اساس احیای طرح و فعال سازی و توسعه معادن کوچک آن‌ها را به چرخه فعالیت برگردانیم.

جعفری از پایش معادن در ۲۷ استان کشور خبر داد و گفت: تا کنون پایش ۱۴ استان به اتمام رسیده و ظرف ۲ ماه آینده پایش معادن استان کرمانشاه نیز به اتمام خواهد رسید.

او گفت: معادن کوچک معمولاً در بخش فلزی ذخایر کمتری دارند و در مناطق محروم واقع شده‌اند که برای توجیه اقتصادی باید زنجیره آن‌ها تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: فراخوان سرمایه گذاری و متقاضیان بخش معدن یکی از اقداماتی است که از طریق بیمه سرمایه گذاری با افرایش سرمایه صندوق تا ۵۰۰ میلیارد تومان را دنبال کردیم.

این مسئول افزود: معادن فلزی ما که عملیات اکتشافی آن‌ها تکمیل نشده از طریق صندوق بیمه و حمایت ایمیدرو بحث تکمیل اکتشاف آن‌ها انجام خواهد شد که بتواند استخراج را بالا ببرند و معدن را اقتصادی کنند.

جعفری گفت: برای اینکه از ساختار بخش خصوصی بهتر استفاده کنیم ۴ رکن تعریف کردیم که دولت، سرمایه پذیر، سرمایه گذار و انجمن و تشکل‌ها هستند.

او گفت: در این راستا تا کنون ۲۰ تفاهم نامه در سطح کشور با سرمایه گذارانی که اعلام آمادگی کردند منعقد شده است .

 

 

انتهای پیام/د

فعال شدن بیش از پیش کارگروه‌ها

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر