Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کرم احمدیان پیشکسوت بسکتبال کشورمان گفت: اگر در لحظات پایانی مقداری بازیکنان تیم ملی باهوش‌تر عمل می‌کردند و از لحاظ تجربه مانند بازیکنان اسپانیا با تجربه بودند، می‌توانستند پیروز شوند. تاریخ انتشار: 20:14 - 13 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۴۱۲

کرم احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص شکست ایران مقابل اسپانیا در جام‌جهانی بسکتبال اظهار داشت: خوشبختانه بازیکنان در این دیدار بر خلاف دیدار با تونس خیلی راحت و بدون استرس مقابل اسپانیا به میدان رفتند چون چیزی برای از دست دادن نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کادرفنی و خود بازیکنان به دنبال این بودند تا در این دیدار از حیثیت و اعتبار بسکتبال ایران دفاع کنند که خوشبتانه به خوبی از عهده این موضوع بر آمدند. از طرف دیگر البته اسپانیا دوست نداشت در این دیدار بازنده شود. اگر پورتوریکو را می‌بردیم خیلی شانس داشتیم تا تونس و اسپانیا را هم ببریم و به عنوان صدرنشین از این گروه صعود کنیم، اما حیف که این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: در بازی امروز وفاق و همدلی خوبی میان بازیکنان وجود داشت و اگر در لحظات پایانی مقداری باهوش‌تر عمل می‌کردند و از لحاظ تجربه مانند بازیکنان اسپانیا باتجربه بودند، به طور حتم می‌توانستند حتی این تیم را هم زمین‌گیر کنند. به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم و باید به این بازیکنان افتخار کنیم که توانستند یک بازی قابل قبول را مقابل اسپانیای مدعی به نمایش بگذارند.

پیشکسوت بسکتبال تصریح کرد: به نظرم باخت لحظات پایانی مقابل پورتوریکو باعث شد تا خیلی راحت شانس صعود به مراحل حذفی را از دست بدهیم. در بازی با تونس هم از لحاظ روانی کاملا مشخص بود بازیکنان‌ها هنوز از شوک شکست تلخ و ناباورانه مقابل پورتوریکو بیرون نیامده‌اند و آثار آن هنوز روی شانه‌های بچه‌های ما سنگینی می‌کرد. باید گفت تیم ایران البته در این بازی سرعت نداشت و کم هم شوت زد که همین اتفاق باعث شد تا شکست بخوریم. این را هم نباید فراموش کتیم که آن روز هم روز استثنائی بازیکنان تونس از لحاظ شوت از راه دور بود و همین اتفاقات، تفاوت نتیجه بین دو تیم را رقم زد. بازیکنان ما در واقع در بازی با تونس توپ‌های زیادی را لو دادند. 

احمدیان در خصوص اینکه آیا ایران در گروه بازنده‌ها شانسی برای رسیدن به المپیک دارد یا خیر، گفت: مطمئن باشید اکنون از لحاظ انگیزشی و تجربه بازیکنان ما به شرایط بهتری دست یافته‌اند و به طور حتم در بازی‌های بعدی راحت‌تر بازی می‌کنند. به هر حال خود بازیکنان هم دوست ندارند تا در جام‌جهانی زنگ تفریح دیگر تیم‌ها شوند و اتفاقأ خیلی دوست دارند آنقدر خوب بازی کنند تا از این طریق لژیونر شوند. بازیکنان ما اجازه نخواهند داد تا در گروه بازنده‌ها سایر تیم‌ها برای‌شان دردسرساز شوند و تمام تلاششان را می‌کنند تا بدون هیچ استرسی برابر آنگولا، تونس و فیلیپین بازی کنند. خوشبختانه وفاق و همدلی بین بازیکنان بیشتر شده و اکنون وظیفه ما این است به سمت بازیکنان انرژی مثبت بفرستیم تا از این طریق با انگیزه بیشتری در ادامه مسابقات ظاهر شوند.

وی افزود: فدراسیون برای بازیکنان اردو‌ها و مسابقات تدارکاتی خوبی در اروپا فراهم کرد و به دور از انصاف است که بخواهیم مسئولان فدراسیون بسکتبال را زیر سوال ببریم. این انتظار می‌رفت بازیکنان آن آموزش‌هایی را که در بازی‌های تدارکاتی آموخته بودند را در اینجا ارائه دهند، اما نتوانستند آن نکات را اجرایی کنند.

پیشکسوت بسکتبال در پایان خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم از منتقدان واقعیت‌ها را در نظر بگیرند و عملکرد تیم ملی را بی‌دلیل زیر سوال نبرند. منتقدین خودشان را جای کادرفنی بگذارند و انتقادهای سازنده کنند. بالاخره سطح فعلی بسکتبال ما با تیم‌های دیگر خیلی زیاد است و تازه بازیکنان یاد گرفته‌اند که چطور برابر تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنند. مطمئن باشید تا چند سال آینده بسکتبال ایران می‌تواند در مسابقات حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. درست نیست با یک شکست دنیا را روی سر بازیکنان بسکتبال آوار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال المپیک توکیو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوچتینو: نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم

سرمربی تیم فوتبال چلسی پس از شکست شاگردانش مقابل آرسنال گفت که نمی‌تواند آنها را سرزنش کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مائوریسیو پوچتینو که شاگردانش شب گذشته (سه‌شنبه) در دیداری معوقه از هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر انگلیس با نتیجه سنگین 5 بر صفر مغلوب میزبانش آرسنال شد، پس از این دیدار گفت: شکست اینچنینی ناامیدکننده و خیلی بد است. به نظرم ما بازی را خیلی خوب شروع نکردیم و گل زودهنگامی دریافت کردیم که همین باعث شد تا کارت سختی برای بازگشت به بازی داشته باشیم.

سرمربی آرژانتینی چلسی تصریح کرد: به نظرم در نیمه اول ما پس از گذشت 10 یا 15 دقیقه بود که توانستیم به روند رقابتی خود بازگردیم. ما اما در نیمه دوم آن رویکرد نیمه اول‌مان را نداشتیم  و همین باعث شد تا آرسنال پس از به ثمر رساندن گل سوم‌، کنترل بازی را در دست بگیرد.

آرتتا: در نیمه دوم منضبط‌تر بودیم و واکنش خوبی نشان دادیم

وی افزود: نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم. دلیل وضعیت کنونی تیم فراتر از عملکرد بازیکنان است. ما نمی‌توانیم بازیکنان جوان‌مان را بابت عملکردشان مقابل تیمی که برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس می‌جنگد، سرزنش کنم.

چلسی با قبول این شکست 47 امتیازی باقی ماند و همچنان در رده نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس جای دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • شمسایی: برای شکست دادن ازبکستان آماده هستیم
  • اعتراف سرمربی قرقیزستان بعد از شکست مقابل ایران
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • پوچتینو: نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم