Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون امنیت مجلس دومای روسیه اعلام کرد: سفیر آمریکا باید در مجلس دومای روسیه پاسخگوی دخالت کشورش در امور داخلی روسیه باشد.

این کمیسیون افزود: سفیر آمریکا در روسیه برای پاسخگویی درباره دخالت در امور داخلی روسیه به مجلس دوما فراخوانده شده است.

واسیلی پیسکاروف، رئیس کمیسیون امنیت دوما گفت: بر اساس نتایج جلسه امروز مجلس دوما، یکی از تصمیماتی که اتخاذ شد، فراخواندن هانتسمن، سفیر آمریکا در روسیه است تا درباره دخالت کشورش در امور داخلی روسیه و نقش واشنگتن در نا آرامی‌های اخیر مسکو توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیسکاروف افزود: توضیحات مقامات سفارت آمریکا تاکنون قانع کننده نبوده و هنوز مسائل حل نشده بسیاری داریم.

واسیلی پیسکاروف گفت: ما می‌خواهیم با جزئیات بیشتری بحث کنیم که چرا سفارت آمریکا در روز‌هایی که تظاهرات و راهپیمایی‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد، شهروندان را هدایت می‌کند و در رسانه‌های خود به صورت گسترده پوشش می‌دهد.

در حالیکه تنها چهار روز تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس دوما و انتخابات استانداری‌ها باقیمانده است، سفارت آمریکا در مسکو با درخواست از معترضان برای پیوستن به تجمعات غیرقانونی، به بهانه حمایت از نامزد‌های انتخابات، آشکارا در امور داخلی روسیه دخالت می‌کند. همزمان، رسانه‌های آمریکایی و غربی با پوشش وسیع اعتراضات، مسیر‌های راهپیمایی و محل تجمعات ضددولتی را برای پیوستن دیگر معترضان اعلام می‌کنند.

این اقدامات نگرانی مقامات سیاسی و امنیتی روسیه را در پی داشته و تاکنون چند مقام سفارت آمریکا در روسیه به وزارت امور خارجه روسیه فراخوانده شده اند. دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین با ارسال یادداشتی اعتراضی برای مقامات کاخ سفید، خواستار پایان دادن این کشور به اقدامات خرابکارانه و دخالت در امور داخلی روسیه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند