Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نامه جمعی از اعضای این مجمع مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مسئولان و نخبگان کشور حول محور ولایت و امامت رهبری معظم انقلاب، ضمن تأکید بر حرکت بر اساس هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، تلاش دشمن در القای اختلاف میان مسئولان را تلاشی باطل و خیالی خام دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل پاسخ آیت الله آملی لاریجانی به نامه جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تشکر از تذکرات برخی از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، اینجانب ابائی ندارم که بپذیرم انسان در شرایطی قلم و زبانش دچار لغزش می‌شود و بر قلم و زبان مطالبی جاری می‌شود که خلاف مصلحت است و بلکه گاه خلاف انصاف. در جایی که گاه قلم بزرگان علم و تقوا طغیان می‌کند و بر قلم شان مطالبی جاری می‌شود که نباید، امکان چنین امری بر طلبه لاشئ ای چون این فقیر، چندان مستبعد نیست.

از نامه اینجانب دلسوزان بسیاری مکدر شدند، در همین جا بر خود فرض می دانم که از محضر شریف همه آنان عذرخواهی کنم.

آیت الله یزدی حفظه الله منشاء خدمات بسیاری در حوزه‌های علمیه بوده‌اند و سابقه مودت اینجانب با ایشان هم دیرینه. ما همه در یک صفیم و دشمن بی جهت خیال باطل تفرقه افکنی نکند، کدورت بین احبّاء عارضی است و ان‌شاالله خداوند تبارک و تعالی همه کدورت‌ها را خواهد زدود و راه روشن خود را بر بندگان صادقش خواهد نمود.

به گمان بنده همه اینها سهل است. آنچه مهم است نقشه‌های دشمن در تفرقه افکنی در میان مسئولان و ایجاد یاس و نا امیدی در میان مردم است. دشمن با اجیر کردن عده‌ای در خارج کشور و همراهی عده‌ای دیگر در داخل تلاش می‌کند با شایعه افکنی و دروغ پردازی به اهداف فوق برسد.

در همین راستا برخی سایت‌ها و کانال‌های اجاره‌ای، ادعا کردند اینجانب نامه‌ای گلایه آمیز به رهبری معظم نوشته‌ام و از ایشان استجازه برای سفر به نجف اشرف کرده‌ام. این ادعا صد درصد کذب است نه نامه‌ای در کار بود و نه استجازه‌ای. و تصویر نامه‌ای هم که منتشر کرده‌اند صد درصد جعلی بود و خط منتشره هم هیچ شباهتی به خط اینجانب ندارد. غرض آنان القاء یأس و بی اعتمادی در مردم و ایجاد اختلاف در میان مسئولین و حتی القای شایعه اختلاف مسئولان با رهبری بود.

البته همه اینها خیالی باطل است. مردم ما بصیرتر از آن هستند که فریب این شایعات بی اساس را بخورند و مسئولان ما هم فهیم‌تر که این دروغ پردازی‌ها بتواند در صف آنان رخنه ایجاد کند.

ما همه در صف واحدیم و در خدمت رهبری نظام و در مسیر روشن انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای دینی عمل خواهیم کرد. راه امام قدس الله نفسه الزکیه و رهبری معظم انقلاب حفظه الله تعالی روشن است.

اینجانب همراه میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان اسلام نه فقط اوامر رهبری را واجب‌الاتباع می‌دانیم، بلکه از صمیم قلب ایشان را باور داریم: علم و تقوا و اخلاص و مجاهدت و تیز بینی و درایت و مدیریت فوق العاده ایشان را ولذا اوامر و توصیه‌های ایشان را نه فقط از باب الزام شرعی یا عقلی، بلکه با طوع و رغبت دنبال می‌کنیم. امروز مقاومت در جهان اسلام به یمن پایمردی و رهبری شخص ایشان، به قله‌های عزت رسیده است و این بر احدی پوشیده نیست. عزت ایران اسلامی و مقاومت مردم عزیز ما هم همینطور.

"ان الذین امنو و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا " و اینها البته نکاتی نیست که امروز و در این ساعت عرض می‌کنم بلکه در طول سال‌های متمادی به کرات به مناسبت‌های مختلف بیان کرده‌ام. مقصود این است که دشمن بی جهت خود را مشغول کرده، کار او آب در هاون کوفتن است.

بوق‌های تبلیغاتی خارجی تلاش کردند از نامه اینجانب به آیت الله یزدی غایت سوءاستفاده را بکنند، تلاش کردند که القاء کنند آن نامه نوعی تعریض و گلایه از نهادهای مهم نظام چون شورای نگهبان و سپاه پاسداران و صداو سیما و غیره است. در حالی که واضح است نهادهایی که مایه افتخار متدینان و بلکه هر ایرانی است، نمی‌شود که مورد تعریض اینجانب قرار گیرند. سپاه پاسدارانی که مجاهدت‌ها و تلاش‌های یکایک آنان و به خصوص فرمانده هانش مایه مباهات هر ایرانی است، چگونه ممکن است مورد تعریض مسئولی در این رده باشد. و همینطور شورای محترم نگهبان که عالی‌ترین مرجع در باب پاره‌ای تصمیمات مهم در مقام نظارت و در مقام تشخیص خلاف قانون اساسی و خلاف شرع در مصوبات مجلس است.

در مورد قوه قضاییه و برخوردهای آن با فساد چه در داخل قوه و چه در خارج آن، در نامه به روشنی سخن گفته‌ام. مسلماً این جانب هیچ گاه از شخص یا گروه فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد و اقدامات بنده در طول ده سال خدمت در قوه قضاییه گواه این مطلب است. برخورد با فساد و رسیدگی عادلانه نسبت به مجرمان، وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است که همه باید از آن حمایت کنند. گلایه بنده از اصل رسیدگی به فسادها نبود، بلکه از پاره‌ای فضاسازی‌های رسانه‌ای و شایعات بی اساسی بود که متأسفانه توسط برخی دامن زده می‌شود.

آنچه دستگاه تبلیغاتی دشمن و برخی اذناب داخلی آنان بافته‌اند سوء فهم و سوء برداشت و بلکه سوء استفاده مغرضانه آنان است.

گرچه می‌پذیرم که باید نامه با لحن درست تر و دقت بیشتری نگاشته می‌شد تا جلوی این سوء استفاده‌ها گرفته شود. مقصود اینجانب از پاره‌ای گلایه‌ها تصورات و اقدامات غلط برخی افراد در برخی از این نهادها بود که امیدوارم با تدبیر صحیح مسئولان مرتفع شود.

در پایان بار دیگر از همه دلسوزانی که نامه اینجانب موجب کدورت خاطرشان شده است عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم همه با اجتناب از حواشی و عوارض، در صف واحد، برای رفع مشکلات مردم که حقیقتاً امروز کمر شکن است، تلاش کنیم که اگر با اخلاص در راه خدا گام برداریم نصرت خداوند قطعی است: ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمین.

نامه جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به آیت الله آملی لاریجانی به قرار زیر می‌باشد.

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با سلام و تحیّت؛ همان گونه که پس از انعکاس مجادلات انجام شده در رسانه‌ها در مورد آثار نامطلوب آن نکاتی به استحضار رسید، مطالب منتشر شده به نام آیت الله یزدی و بویژه پاسخ کتبی منتسب به جنابعالی، ضمن اینکه دوستان و دلباختگان انقلاب عزیزمان را شگفت زده و دل آزرده کرد دستاویزی برای سوء برداشتها و شیطنت‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی علیه انقلاب و دستاوردهای افتخارآمیز آن گردید.

با توجه به مقامات علمی و موضع گیری ها و سوابق مثبت شما در طول سالهای خدمت در سنگر شورای محترم نگهبان و بویژه دستگاه قضایی کشور و به لحاظ اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی و وفاق بین مسئولان و نخبگان کشور، حول محور ولایت و امامتِ رهبری فرزانه انقلاب و لزوم دادن پاسخ قاطع به یاوه سراییها، مشفقانه از جنابعالی استدعا می‌شود با تدبیر مناسب راه هرگونه برداشت منفی علیه نظام و ارکان عزت بخش آن و سوء استفاده دشمنان و بدخواهان را مسدود و آنان را مأیوس و نا امید ساخته و با این اقدام خداپسندانه موجبات سرور و خوشحالی ملت فداکار را فراهم سازید.

بدیهی است انقلاب اسلامی به برکت آرمانهای حیاتی و در سایه رهبری حکیمانه و امام گونه رهبر معظم انقلاب و پیمان وثیق و مستحکم مردم عزیزمان با آرمان‌های انقلاب و شهیدانش همچنان راه پر اقتدار خویش را بیش از گذشته طی خواهد نمود و هر روز منشأ اقتدار و سرافرازی بیشتری خواهد شد.

جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: آملی لاریجانی پاسخ نامه آیت الله یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»

سردبیر فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» گفت: ما گام اول را برای پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر انقلاب در این فصلنامه برداشتیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین رونمایی از فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری و جواد موگویی سردبیر فصلنامه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در خانه اندیشه‌ورزان جوان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، جواد موگویی پژوهشگر تاریخ که سردبیری فصلنامه «ماجرا» را نیز برعهده دارد با بیان اینکه تصمیم چاپ فصلنامه «ماجرا» مربوط به سال ۱۴۰۰ بود، گفت: حوادث ۱۴۰۱ انتشار فصلنامه را تعویق انداخت. از طرفی اولین شماره را درباره دکترین نظام درحالی قبل از عملیات طوفان‌الاقصی شروع کردیم که واقعاً نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقاتی رقم بخورد که نکته قابل توجه اینجاست انتشار ماجرا به اتفاقات طوفان الاقصی برخورد. در محافل و فضای مجازی شنیده‌ایم که گفته شده ما این فصلنامه را بعد از حمله به اسراییل شروع کرده‌ایم که باید بگویم چنین چیزی نیست.

وی در ادامه به تشریح رویکرد فصلنامه ماجرا پرداخت و گفت: رویکرد فصلنامه حوادث بعد از انقلاب خواهد بود و علت آن این است که ما در تاریخ‌نگاری بعد از انقلاب غفلت عظیمی کرده‌ایم و تاریخ‌نگاری دهه ۶۰ را در افکار عمومی باخته‌ایم هرچند یک دهه بعد و در موضوع تاریخ‌نگاری دهه ۷۰ مسئله بکر است.

سردبیر فصلنامه ماجرا عدم دسترسی به اسناد را نقطه ضعف برای پرداختن به تاریخ دانست و افزود: وزارت خارجه هنوز اسناد مشروطه، مسئله ملی شدن صنعت نفت و حکومت پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است و دستگاه‌های سندی ما مثل مرکز اسناد خیلی سلیقه‌ای عمل می‌کنند. عدم بازگویی خاطرات از طرف رجال سیاسی نیز یک مساله مهم است که متاسفانه در کشورمان پابندی به جلسات خاطره‌گویی نیستند و افراد براساس سلیقه خاطرات را می‌گویند و همین باعث می‌شود ما افکار عمومی را از دست بدهیم.

وی با تاکید براینکه دنبال دیده شدن فصلنامه «ماجرا» نیستیم، گفت: ما گام اول را برای پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب برداشته‌ایم و امیدوارم ابعاد این مسئله به بحث و گفتگو گذاشته شود.

در ادامه، علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ابتکار و شجاعت را ویژگی مهم فصلنامه «ماجرا» دانست و با تاکید براینکه ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت و شهامت و فکر می‌خواهد، گفت: مجموعه مصاحبه‌ها و تصاویر جمع‌آوری شده در این فصلنامه ارزشمند است که نشان می‌دهد در آینده با سلسله مطالبی روبرو خواهیم بود که می‌تواند نیاز‌های نسل کنونی و آینده کشورمان و دیگر کشور‌ها را که دغدغه فرایند انقلاب دارند را از دل پژوهش بشناسند.

وی پژوهش تاریخ را یک میدان خطیر دانست و افزود: پرداختن به پژوهش تاریخ یک میدان بسیار خطیر است که فعالیت در آن آسان نیست، چون چندگانگی نگاه و ایده و تفکر در آن جولان پیدا می‌کند و طبیعی است که تلاقی نگاه‌ها در این میدان وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در ادامه گفت: جای چنین پدیده‌ای در میان منشورات انقلاب اسلامی خالی بود که امیدواریم با ارتقا کیفی مجموعه به محصولات و تولیدات معتبرتر و مستحکم‌تر و قابل اعتنا بیشتری دست پیدا کنیم. آن چیزی که به‌نظرم مهم می‌آید، این است که آن کاری که نتیجه این زحمت و تلاش خودش را نشان دهد، این است که ما به یک الگو و الگو‌هایی در عرصه حکمرانی جمهوری اسلامی با نگاه رهبر مقام معظم رهبری برسیم تا زمینه ارتقا حکمرانی دینی در کشور صورت گیرد. باقری هدف از پرداختن به تاریخ پژوهشی انقلاب را الگوسازی دانست و گفت: علوم انسانی مثل ریاضی نیست که رابطه علی و معلولی قطعی مشخص را نشان دهد لذا علوم انسانی پیچیدگی و شیرینی خاص خودش را دارد پس ما باید با این نگاه این کار را روشمند ببینیم.

او به تشریح خطرات جدی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت: کارکرد و نتیجه این مجله باید روشن شدن فرایند و ساز و کاری باشد که کشورمان را به این نتیجه رساند که در بیش از سه دهه گذشته از خطرات جدی که می‌توانست کشور را در عرصه دیگری وارد کند، چیست و چه ویژگی‌هایی وجود داشت که ما توانسته این این موفقیت را کسب کنیم.

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه روایت‌ها معمولاً از تنگناهاست، گفت: فهم من این است که رمز اصلی این موفقیت و کلید واژه اصلی آن حکمت است حکمتی که رهبری و شالوده حکمرانی جمهوری اسلامی در دوره امام (ره) و رهبر انقلاب از آن بهره داشته است.

حکمت علاوه‌بر اینکه دانش و اطلاعات دارد، نور دارد که ناشی از ایمان شخصی و تقوای حاکمیت (سیاسی) است. این تقوا یعنی اینکه به الزامات یک حکومت دینی پایبند باشید.

در ادامه مراسم، منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه کشورمان به ذکر خاطراتی از دوران مسوولیت در وزارت خارجه پرداخت و نگاه مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی و دشواری‌های فعالیت در آن را تشریح کرد. در بخش پایانی این مراسم، فصلنامه تاریخی‌سیاسی «ماجرا» با حضور میهانان ویژه رونمایی شد

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت