Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:38:41 GMT

«لَمیدن» عجیب مقام بریتانیایی طرفدار برگزیت!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۶۳۸۰

«لَمیدن» عجیب مقام بریتانیایی طرفدار برگزیت!

لمیدن یکی از مقام‌های دولت بریتانیا بر کرسی‌های پارلمان جنجالی شده و تصویر او هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده است.سه‌شنبه شب در حالی که نمایندگان پارلمان درباره طرحی برای ممانعت از خروج بی توافق بحث می‌کردند، جیکوب ریس‌ماگ، یکی از نمایندگان محافظه‌کار و طرفدار سرسخت برگزیت که در دولت هم مقامی دارد، روی ردیف جلویی کرسی‌های پارلمان لم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ردیف جلویی کرسی‌ها محلی است که نخست‌وزیر و مقام‌های ارشد دولت بر آن می‌نشینند. ردیف مقابل آن هم محل نشستن رهبر مخالفان و مقام‌های کابینه سایه است.نحوه نشستن آقای ریس‌ماگ انتقاد شدید نمایندگان مخالف را به دنبال داشت.نماینده حزب سبز در پارلمان بریتانیا این شیوه نشستن را "اهانت‌آمیز" خواند و چند نماینده دیگر هم خطاب به او فریاد زدند که درست بنشیند.  

جیکوب ریس‌ماگ به خاطر سابقه و نحوه صحبتش مورد توجه رسانه‌های بریتانیایی است. او گاه با ارجاعات تاریخی غیرمشهور یا کلماتی که دشوارگویی و ادبیاتی فاخر را به ذهن می‌آورد، شناخته می‌شود.نمایندگان مخالف خطاب به جیکوب ریس‌ماگ فریاد زدند: "درست بشین مرد حسابی! "

آقای ریس‌ماگ پیش از نمایندگی پارلمان بریتانیا در موسسه‌ای مالی کار می‌کرد و علاوه بر آن که از خانواده‌ای ثروتمند می‌آید، با تاسیس موسسه سرمایه‌گذاری خودش ثروتی چند میلیون پوندی اندوخته است.برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی شیوه نشستن یا لمیدن او را "نخوت‌آمیز" و نمادی از شیوه برخورد طبقه سرمایه‌دار بریتانیا با مشکلات مردم و دموکراسی این کشور خواندند.

در حالی که ممکن است طرفداران سرسخت برگزیت و برخی از رای‌دهندگان حزب محافظه‌کار که پارلمان بریتانیا را مانعی برای خروج از اتحایه اروپا می‌دانند، از رفتار آقای ریس‌ماگ در پارلمان خوششان بیاید، منتقدان آن را به عنوان شاهدی بر "حق به جانبی طبقه حاکم" گرفته‌اند.

تصویر جیکوب ریس‌ماگ علاوه بر دامن زدن به بحث‌های سیاسی در بریتانیا، سوژه شوخی‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی هم شده است.برخی عکس او را با نقاشی‌های مشهور در تاریخ هنر مقایسه کرده‌اند و بعضی هم با کولاژ عکس او در کنار نمودار‌هایی به سقوط ارزش پوند و از دست رفتن اکثریت حزب حاکم در پارلمان پرداخته‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارلمان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • رییس لالیگا: به عنوان طرفدار رئال مادرید، از انتقال کیلیان ام باپه بسیار خوشحالم
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک