Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@03:08:46 GMT

زنی ۱۱۷ روز پس از مرگ زایمان کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۶۹۲۷

پزشکان بیمارستان دانشگاهی شهر برونو در جمهوری چک اعلام کردند توانسته‌اند زنی که ۱۱۷ روز پیش دچار مرگ مغزی شده بود، را تا روز زایمان زنده نگاه داشته تا او کودکش را به سلامت به دنیا بیاورد.

اخبار اجتماعی-این گروه از پزشکان که روز دوشنبه دوم سپتامبر این خبر را اعلام کردند، این اتفاق را یک اتفاق بی‌سابقه در جهان توصیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زن پس از یک عمل سزارین در نیمه آگوست ۲۰۱۹ دختری ۲.۱ کیلویی و ۴۲ سانتی‌متری به دنیا آورد که اِلیسکا نامیده شد.

روبرت جال رئیس تیم پزشکی مراقب این زن، زنده نگاه داشتن زن بارداری که مرگ مغزی شده بود را ماموریتی دشوار توصیف کرده و گفتند که گروه درمانی و نزدیکان این زن با هدف کمک به رشد جنین، در تمام طول این مدت به شکل مستمر در حال صحبت با جنین بودند. مادربزرگ اِلیسکا در تمام این مدت برایش قصه می‌خواند. پزشکان نیز پا‌های این زن را به نحوی تکان می‌دادند که راه رفتن یک انسان عادی شبیه‌سازی شود.

مادر ۲۷ ساله اِلیسکا در هفته شانزدهم بارداری دچار خونریزی مغزی و در پی آن مرگ مغزی شد. پس از به دنیا آمدن اِلیسکا، دستگاه‌هایی که این زن را زنده نگاه می‌داشت، کنار گذاشته شدند.

الینا توبیاسووا، از بخش حقوقی بیمارستان دانشگاهی برونو گفت که خانواده این زن تصمیم به ادامه روند بارداری گرفتند؛ تصمیمی که اگر خود این زن زنده بود نیز آن را اتخاذ می‌کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرگ مغزی بیمارستان چک زایمان سلامت مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، رئیس مرکز بهداشت و درمان نهاوند گفت: از ابتدای آغاز طرح اهدا عضو در نهاوند ۲۰ مورد اهدا عضو از طریق ۲۰ بیمار مرگ مغزی شده داشته ایم که ۱۱۰ عضوحیاتی بدن اهدا و ۱۱۰ بیمار از مرگ نجات یافته اند.

زهرا دهبوره افزود: به منظور ترویج فرهنگ اهدا عضو تا پایان اردیبهشت ماه همایش نفس در نهاوند برگزار می شود و به افرادی که تمایل به اهدا عضو دارند کارت اهدا عضو داده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش سلامت دهان و دندان در دوران بارداری
  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • نباید خطوط جوانی جمعیت را رد کنیم
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد