Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@07:56:10 GMT

حکم قلع و قمع برج‌های سعادت آباد صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۷۱۲۷

محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام با اشاره به وضعیت برج‌های سعادت آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و بر اساس احکام صادره هم روند ساخت این برج‌ها متوقف شده و حکم قلع و قمع آن‌ها صادر شده است.

اخبار اجتماعی-او در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی افزود: مخلص تمام واحد‌های تولیدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمتی تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه با توجه به تمهیدات صورت گرفته تأکید کرد که با همه وجود از مراکز تولیدی حمایت کنیم و این کار در حال انجام است.

رئیس دادگستری استان تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا هیچ یک از واحد‌های تولیدی تعطیل نشوند و مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید؛ اگر کسی مدعی است باید از طریق قانونی پیگیری کند و قوه قضائیه هم کمک می‌کند تا هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود.

حشمتی درباره اینکه واحد‌های تولیدی باید به کجا مراجعه کنند؟ بیان کرد: صاحبان واحدهای تولیدی برای دریافت کمک باید به دادستان‌های استان‌ها، مراکز استان‌ها و دستگاه‌های متولی مراجعه کنند، زیرا آن‌ها بر اساس قانون وظیفه دارند تا در این زمینه کمک و حمایت کنند و اگر واحد‌های تولیدی می‌توانند خودشان مشکل را حل کنند، در غیر این صورت از طریق دستگاه‌های متولی و بخش قضایی می‌توانند کمک‌های خوبی را دریافت کنند.

رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه اصل موضوع این است که اجازه ندهیم در این وضعیت حساس بازار تولیدی مشکل پیدا کند و متوقف شود، گفت: ما با همه وجود در تلاش هستیم که چرخ تولید به حرکت دربیاید و اقتصادمان متکی به واحد‌های تولیدی داخل کشور و تولیدات داخلی باشد و امیدواریم همه نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

او در خصوص برنامه‌های دستگاه قضا برای مقابله با گرانی‌های اخیر گفت: گرانی ارتباط چندانی با ما ندارد، اما دادگستری به عنوان دستگاه متولی قانونی به همراه دادستان‌ها و دادستانی کل کشور این موضوع را رصد و پیگیری می‌کند.

حشتمی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات حکومتی و همه مجموعه‌ها باید کمک کنند، تصریح کرد: این موضوع به بخش خاصی ارتباط ندارد و باید همه دستگاه‌ها نسبت به تنظیم واردات و وضعیت بازار و تأمین نیازمندی‌های مردم کمک کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دادگستری استان تهران برج قوه قضائیه واردات قلع و قمع برج های سعادت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • حضور ۱۲ واحد تولیدی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی