Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب گفت: اقدامات ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود و مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست و هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می گردیم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جلسات سران قوا گفت: در این جلسه راجع به مسایل اقتصادی کشور، مبارزه با فساد و حاکم کردن یک فضای اعتماد و اطمینان در کشور و مسایل منطقه و بویژه راجع به مسایل هسته‌ای و گام سومی که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد بردارد، بحث و گفت و گو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با قدردانی از ایستادگی و مقاومت ملت طی 16 ماه گذشته در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان ، گفت: سران قوا تاکید داشتند که باید فضای مناسب‌تری را برای مردم بوجود بیاوریم و این فضای مناسب از یک طرف باید فضای تولید و فعالیت اقتصادی باشد و از طرف دیگر فضایی باشد که در آن مردم بدانند از طرف نظام و همه قوا ، با انحراف، فساد و به یغما بردن بیت‌المال مسلمان‌ها ، برخورد قاطع می‌شود.

رئیس جمهور افزود: راجع به هر دو مسأله اقتصادی و مبارزه با فساد ، درباره هماهنگی‌هایی که لازم است بین سه قوه انجام گیرد، بحث شد. ما هم در اصول و هم در فروع نظرات واحد داشتیم و تاکید شد که باید در این زمینه همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه " خوشبختانه منطقه ما مسیر صلح و آرامش بهتری را تجربه می‌کند و مردم مسلمان و مقاوم در کشورهای مختلف پیروزی‌های فراوانی را در این ایام به دست آوردند و ان‌شاء الله موفقیت نهایی از آن آنهاست، گفت: نمونه این پیروزی ها را در این ایام، در یمن و در لبنان با ایستادگی و مقاومت حزب‌الله لبنان و پاسخ قاطع آن به رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم.

رئیس جمهور در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها از 16 ماه پیش سه هدف را دنبال می‌کردند. هدف مهم و اولیه‌ آنها تغییر نظام بود و هدف بعدی این بود که اگر نتوانستند به هدف نخست دست یابند ، نظام را تضعیف کنند و سومین هدف آنها نیز این بود که مذاکره‌ای را به نحوی که خودشان بخواهند بر ما تحمیل کنند؛ مذاکره‌ای که توأم با تحریم شدید بر ایران باشد تا به این ترتیب قدرت چانه زنی آنها افزایش یابد.

روحانی تصریح کرد: تردیدی نیست که آمریکا در سیاستهای تغییر، تضعیف و تحمیل مذاکره ، دچار شکست شده و خواهند شد و راهی برای آنها وجود نداردجز اینکه به قانون، تعهدات و مقررات بین‌المللی برگردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بعد از خروج آمریکا، 1+4 نتوانسته بودند به تعهدات خودشان عمل کنند، راهی را که از 4 ماه پیش از طرف جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام، انتخاب کردیم، کاهش تعهدات بود که اعلام شد.

روحانی اضافه کرد: مرحله اول کاهش تعهدات را انجام دادیم بعد 2 ماه به 1+4 فرصت دادیم، مرحله دوم را هم عمل کردیم و باز 2 ماه دیگر به آنها فرصت دادیم، البته در هر 2 ماه ،مذاکراتی با کشورهای 1+4 و از جمله اتحادیه اروپا و مخصوصاً 3 کشور اروپایی داشتیم اما چون به نتیجه مطلوب خودمان نرسیدیم، ان‌شاء الله گام سوم از پس فردا برداشته می‌شود.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم ، اظهارداشت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است ،بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مد نظر بوده را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنی‌سازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: البته می‌دانیم که این کار، گام بسیار بلندی است که جمهوری اسلامی ایران برمی‌دارد برای اینکه مردم مطلع باشند، بخش عمده مذاکرات با 1+5 و با 6 قدرت بزرگ برای زمان‌بندی تحقیق و توسعه بود که زمان‌بندی تحقیق و توسعه طی سال‌های گوناگون چگونه باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمام این زمان‌بندی‌هایی که در برجام مورد تعهد ما ، برای تحقیق و توسعه بود ، از روز جمعه به طور کامل برداشته می‌شود و هر آنچه که ما از لحاظ فنی و از لحاظ پیشرفت در زمینه تکنولوژی و فناوری هسته‌ای مورد نیاز است، با نظارت آژانس و در چارچوب حرکت صلح‌آمیز انجام خواهیم داد و در عین حال 2 ماه هم به کشورهای 1+4 فرصت می‌دهیم که اگر توانستیم به توافق برسیم، در شرایط توافق ممکن است به تعهدات برجامی برگردیم.

روحانی خطاب به مردم شریف ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مردم عزیز اطمینان داشته باشند که دولت جمهوری اسلامی ایران و قوای سه‌گانه در زمینه منافع آنها با حساسیت عمل خواهد کرد تا ان‌شاء الله مشکلاتی که پیش پای مردم است، با همکاری و هماهنگی سه قوه برداشته شود و یا کاهش پیدا کند و مردم هم بتوانند با درس‌آموزی از کربلا و عاشورا، روحیه مقاومت، اراده و ایستادگی خودشان را حفظ کنند.

رییس جمهور همچنین با تسلیت محرم الحرام و ایام عزای حسینی به همه ملت ایران و همه مسلمانان ، گفت: در این مقطع حساس تاریخی که ملت ایران در برابر یک جنگ تحمیلی اقتصادی ایستادگی و مقاومت می‌کند ، درس عزت و آزادگی و مردانگی امام حسین(ع) می‌تواند نشاط روحی به همه ملت بدهد و اراده و اعتماد مردم را در مسیر حق و آرمان‌هایشان مضاعف کند.

لاریجانی: نسل جدید سانتریفیوژهای ایرانی سرعتمان را در فناوری هسته‌ای بالا می‌برد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی نسل جدید سانتریفیوژهای ایرانی، گفت: باید بسیار توجه داشته باشیم که نتیجه بکارگیری این زنجیره نسل جدید می‌تواند سرعت ما را در فناوری هسته‌ای و امور مربوط به آن افزایش دهد.

 به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه پس از نشست سران قوا که به میزبانی قوه قضاییه برگزار شد، با یادآوری اینکه اخیرا از زنجیره‌های نسل جدید سانتریفیوژ ایرانی (IR-۶) رونمایی شده است، اظهار کرد: در مورد زنجیره‌های نسل جدید باید بگویم که یک تحول بنیادین می‌تواند با بکارگیری آنها در فناوری هسته‌ای انجام شود و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: باید بسیار توجه داشته باشیم که نتیجه بکارگیری این زنجیره نسل جدید می‌تواند سرعت ما را در فناوری هسته‌ای و امور مربوط به آن افزایش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح ساختار مدیریتی کشور اظهار کرد: این موضوع که دستور اولیه‌اش از سوی رهبر انقلاب صادر شده است در جلسات سران قوا پیش از این نیز مطرح می‌شد و مورد بررسی قرار می‌گرفت اما با توجه به تاکیدات مجدد ایشان بر آن باید با سرعت بیشتری این موضوع را پیگیری کنیم.

لاریجانی در ابتدای سخنان خود با مزاح گفت: از آقای رئیسی به خاطر اطعام مساکین که انجام دادند تشکر می‌کنیم.

حسن روحانی نیز در پاسخ به وی اظهار کرد: احتمالا غذا را از هیات‌های اطراف گرفته بودند.

رئیسی نیز در واکنش به اظهارات روحانی و لاریجانی گفت: به هر حال از هر جا که گرفته بودند با برکت بود.

رئیس قوه قضاییه پس از نشست سران قوا: از همه مدیران جسور و شجاع در شرایط تحریم حمایت می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه بر حمایت همه قوا از تولید و همچنین حمایت از مدیران با کفایت و شجاع که در شرایط کنونی با تصمیمات خود اجازه نمی‌دهند به مردم سخت بگذرد، تاکید کرد.

 به گزارش قوه قضائیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پس از نشست سران قوا که به میزبانی قوه قضاییه برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر است و جامعه اسلامی ما نیز مبتنی بر این دو فریضه حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز همه قوا مصمم به مبارزه با ظلم، فساد، کژی و انحراف هستند، افزود: پرچم مبارزه با فساد و استکبار و همچنین مقاومت در راه اهداف انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب و به حمدالله مقاومت مردم در مسیر خود روز به روز بیشتر می شود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: هیچکدام از مسئولان و دغدغه مندان کشور، فساد را برنمی‌تابند. پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد نیز وظایف قوا را که شامل بستن منفذهای فساد، اصلاح بسترهای فسادزا و مبارزه عبرت‌آموزر با مفسدین است، مشخص کرده و هر سه قوه مصمم هستند مبارزه با فساد را که خواست رهبر معظم انقلاب و مردم است، در کشور نهادینه کنند.

رئیسی در ادامه، رونق تولید را در پرتو امنیت اقتصادی و امنیت اقتصادی را در سایه مبارزه با فساد ممکن دانست و یادآور شد: مبارزه با فساد امروز در همه نهادها امری دارای اولویت است و ان شاءالله روز به روز بیشتر شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

وی اظهار کرد: دولتمردان و مسئولان در جلسات مختلف بر این موضوع تاکید دارند که مدیران شجاع و جسور باید مورد حمایت باشند و کسانی که قلم به دست دارند نباید قلمشان بلرزد زیرا بنای نظام و مسئولان بر حمایت از مدیران شجاعی است که با جسارت تصمیم می گیرند و نمی گذارند در این شرایط به مردم سخت بگذرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، این امر را نشانگر اراده جدی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: این اراده به اعتبار روحیه ایستادگی مردم شکل گرفته است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) مرد مبارزه، مرد علم و دانش و مرد تشکیلات بود.

وی افزود: همه حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول یک قرن و اندی به وسیله مغرضان و مفسدان یا جاهلان تحریف شده بود، همه آنها را امام صادق (ع) به شکل درست بیان و با تحریفات مقابله کرد.

امام جمعه الوند رهبر معظم انقلاب، تکریم و تشکر از معلم را وظیفه فرد فرد ملت دانست و با اشاره به اینکه آموزش وپرورش از لحاظ اهمیت و تأثیرگذاری با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست اضافه کرد: هویت سازی نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در او، تحول مستمر، توانمندسازی مادی و غیرمادی معلمین، حمایت از مراکز تربیت معلم، تقویت معاونت پرورشی و الگوسازی در جامعه معلمین، مهمترین سرفصل‌های کاری آموزش وپرورش است.

وی با بیان اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی دولت سیزدهم رخ داد، ادامه داد: هنوز هم بودند کسانی که در بدنۀ دولت به این سند اعتقاد داشتند این سند به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود درحالیکه برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: غرب برای نجات خودش هم که شده چاره‌ای جز حمله به مقوله حجاب و عفاف در ایران اسلامی ندارد.

وی عنوان کرد: فتنه زن، زندگی، آزادی یک اتفاق و رخداد صرف در پاییز ۱۴۰۱ نبود بلکه یک رویداد با برنامه حداقل ده ساله بود که دستکم از ابتدای دهه ۹۰ به تدریج شروع شده بود.

امام جمعه الوند ادامه داد: رهبر معظم گسترش تظاهرات حمایت از ملت فلسطین در آمریکا و کشورهای دیگر را نشانه استمرار اولویت مسئله غزه در افکار عمومی جهان دانستند و فرمودند جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با او، حقانیت مواضع نظام و ملت ایران را در نفی رژیم اشغالگر و بدبینی به آمریکا اثبات کرد و همه بدانند هیچ راه حلی برای حل مسئله فلسطین جز بازگشت این سرزمین به صاحبان مسلمان، یهودی و مسیحی آن وجود ندارد و روابط با رژیم صهیونیستی و عادی سازی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری ائمه جمعه را از ورود به کارهای اقتصادی منع کرده‌اند، ادامه داد: فشارها در رابطه درآمدها و هزینه‌های مصلی و نماز جمعه برای منصرف شدن ما از مبارزه با فساد در الوند است اما ما از مباره با فساد دست بر نخواهیم برداشت ولو بعضی‌ها احساس خطر کنند.

کد خبر 6095737

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو