Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شرکت‌های دانش بنیان کشور را از تنگناهای اقتصادی عبور می‌دهد و صندوق نوآوری و شکوفایی باید منابع مالی ایده‌های نوآورانه را به ثروت تبدیل کند.

یعقوب شیویاری، نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: متاسفانه در برخی از موارد دیده می‌شود افرادی که باید در شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنند جلو نمی‌آیند و این شرکت‌ها تنها در میدان مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در اینجا نقش و جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی پررنگ‎‌تر می‌شود و باید بیش از پیش حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: توصیه بنده به صندوق نوآوری و شکوفایی این است که اگر قرار است حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد این حمایت واقعی و بر مبنای قانون باشد و قطعا هم این شرکت‌ها جواب این حمایت را به خوبی خواهند داد.

شیویاری در ادامه با تاکید بر اینکه منابع صندوق نوآوری و شکوفایی باید توسط دولت و مجلس تقویت شود، گفت: این صندوق باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد تا بتواند پاسخگوی نیاز‌های واقعی همه شرکت‌های دانش بنیان باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال توصیه خود به شرکت‌های دانش بنیان را اینگونه بیان کرد: این شرکت‌ها باید نوآوری داشته باشند و صرفا خودشان را وابسته به دولت ندانند چرا که بعید است دولت بتوانند در حد کمال از این شرکت‌ها حمایت کند. شرکت‌های دانش بنیان باید سعی کنند نیاز‌های واقعی و مورد نظر جامعه را تولید و در معرض فروش قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه واقعا نتوانستیم به خوبی شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهیم، گفت: البته این حمایت در شعار اتفاق افتاد، ولی در عمل آنطور که باید و شاید به منصه ظهور نرسید. به نظر بنده هنوز به آن حد نرسیده‌ایم که بخواهیم به خوبی از این شرکت‌ها استفاده کنیم. قطعا دولت باید حمایت خوبی از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد چرا که این شرکت‌ها بر اساس علم روز حرکت می‌کنند و می‌توانند به خوبی مشکلات کشور را شناسایی کنند.

نماینده میانه در مجلس در پایان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های خلاقانه و نوآورانه زیادی دارند که می‌تواند کشور را از تحریم‌ها مصون نگه داشته و ما را از تنگنا‌های اقتصادی عبور دهند، درباره میزان فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر گفت: به طور قطع این شرکت‌ها رشد خوبی داشته‌اند و تحولات عظیمی در این شرکت‌ها صورت گرفته که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند