Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@05:02:13 GMT

گاندو باز هم قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۷۴۲۴

گاندو باز هم قربانی گرفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، عصر سه‌شنبه نوجوان ۱۳ ساله‌ای به‌نام مصطفی به‌همراه دوستانش به اطراف دریاچه رفته بودند که یک گاندو به او حمله کرد و پسرک را به داخل دریاچه کشاند اما به کمک دوستانش از دست گاندو نجات پیدا کرد.

یکی از بستگان مصطفی گفت: وی به بیمارستان ولایت شهرستان سرباز منتقل شد اما پزشکان این بیمارستان به‌دلیل نبود امکانات موفق نشدند خونریزی را به طور کامل قطع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواستند او را با آمبولانس به بیمارستان ایرانشهر منتقل کنند که به‌دلیل نبود آمبولانس انتقال او حدود ۸ ساعت طول کشید. این پسر نوجوان در بیمارستان ایرانشهر بستری شده و منتظر عمل است. دست و پای او در این حادثه مجروح شده است.

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: سه نوجوان برای شنا وارد محدوده این تمساح در سد پیشین شهرستان سرباز شده بودند که مورد حمله گاندو قرار گرفته و یکی از آنان زخمی شد. آنها بدون توجه به تابلوهای هشدار دهنده در محل و اخطارهای سازمان حفاظت محیط زیست برای تفریح و شنا به محدوده بالای سد پیشین در شهرستان سرباز نزدیک شدند.

به‌گفته وی، کار نظارت محیط‌بانان و نصب علائم هشدار دهنده جدید در منطقه افزایش یافته است. کارشناسان و محیط بانان با حضور در شهرها و روستاهای محدوده زیست گاندو به تمامی بومیان منطقه اعلام کردند که در این فصل به محل‌های زیست گاندو نزدیک نشوند اما برخی افراد با بی‌توجهی به این هشدارها باعث بروز چنین حوادثی می‌شوند.

سد پیشین، رودخانه باهوکلات و برخی گودال‌های طبیعی آب در شهرستان سرباز واقع در جنوب سیستان و بلوچستان محدوده زیست تمساح پوزه کوتاه ایرانی است، این گونه حیات وحش در فصل تخم‌گذاری و زادوولد بسیار حساس شده و به جانداری که به محل زیست او نزدیک شود حمله می‌کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست شهرستان سرباز گاندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج