Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@11:36:10 GMT

ماجرای جالب پیشنهاد «رشوه» به کاپیتان نفتکش ایرانی!

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۷۷۲۸

ماجرای جالب پیشنهاد «رشوه» به کاپیتان نفتکش ایرانی!

روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز می‌گوید به ایمیل‌هایی دست یافته که نشان می‌دهند برایان هوک، مسئول ایران در وزارت خارجه آمریکا به کاپیتان هندی نفتکش "آدریان دریای یک" پیشنهاد کرده که در ازای "چندین میلیون دلار" این نفتکش را به کشوری ببرد که آمریکا بتواند آن را توقیف کند.

نفتکش "آدریان دریای یک" با نام "گریس-۱" در روز ۴ ژوئیه (۱۳ تیرماه) توسط نیرو‌های بریتانیایی در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این کشتی سرانجام در میانه ماه اوت آزاد شد.روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرده نوشته به ایمیل‌های برایان هوک به اکهیلش کومار، کاپیتان این کشتی دست یافته که در روز ۲۶ اوت (۴ شهریور ماه) فرستاده شده‌اند.

در این زمان، کشتی "آدریان دریای یک" در آب‌های دریای مدیترانه در حرکت بود.به نوشته این روزنامه بریتانیایی، هوک در ایمیل خود نوشته است: "من برایان هوک هستم .. من به عنوان نماینده ویژه ایران برای مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا کار می‌کنم. "

هوک در ادامه این ایمیل خطاب به آقای کومار نوشته که برایش "خبر خوبی" دارد. این خبر خوب نیز این است که اگر او کشتی را به جایی ببرد که آمریکا آن را توقیف کند، "چندین میلیون دلار" دریافت خواهد کرد.

چنانکه فایننشال تایمز نوشته است، در این ایمیل برای اینکه اعتماد کاپیتان نفتکش ایرانی جلب شود، شماره تلفن وزارت خارجه آمریکا نیز وجود دارد.در گزارش اشاره‌ای به پاسخ آقای کومار به این پیشنهادات نشده است.


اما کشتی آدریان دریای یک به راهش ادامه داده و در نهایت چهار روز بعد از ارسال این ایمیل، آمریکا کشتی آدریان دریای یک و کاپیتان آن را تحریم کرد.بعد از این اتفاق در روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور ماه) هند اعلام کرد که تحریم شدن یکی از شهروندانش را به شکل رسمی از وزارت خارجه آمریکا دنبال خواهد کرد.

به نوشته روزنامه هندی "اکونومیست تایمز"، مقام‌های هندی استدلال می‌کنند که شهروندان این کشور که در کشتی‌های دیگر کار می‌کنند، نقش مستقیمی در خرید و فروش‌ها ندارند و آقای کومار نیز مسئول اقدامات مقام‌های تهران نیست.

روزنامه فایننشال تایمز نوشته است، ایمیلی که برای کاپیتان آدریان دریای یک ارسال شده، نخستین ایمیل از این دست نیست و در ماه‌های اخیر بسیاری از کاپیتان‌هایی که کشتی‌های ایرانی را کنترل می‌کنند، ایمیل‌ها و تکست‌هایی از برایان هوک دریافت کرده‌اند.

برایان هوک، در کنار مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از چهره‌های اصلی کمپین موسوم به "فشار حداکثری" بر تهران هستند.در چارچوب این کمپین، واشنگتن از برجام خارج شده و تحریم‌های سخت‌گیرانه و فزاینده‌ای علیه ایران وضع کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رشوه برایان هوک وزارت خارجه آمریکا نفتکش ایرانی آدریان دریا آدریان دریا 1 مناقشه آمریکا و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

سخنگوی ارتش یمن از سرنگونی پهپاد آمریکایی و هدف قرار دادن نفت کش انگلیس در آب‌های دریایی سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای  مسلح یمن بامداد امروز شنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

او گفت که «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام ماموریت های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از یمنی‌ها به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل و کشورهای آمریکا و انگلیس تقدیر و تشکر کرد.

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند