Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرود آمدن عمر سعد با ۴ هزار سوار طی چهار روز گذشته، امروز مصادف با ۶ محرم قشون سواره نظام نصربن جرشه نیز با ۲ هزار جنگجو وارد کربلا شدند و این در حالی است که حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه به امام حسین(ع) پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، دقایقی دیگر نصربن حرشه با ۲ هزار جنگجو که همگی پیاده نظام هستند وارد کربلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گزارش ها حاکی از آن است که عمربن سعد که۲ روز قبل با چهار هزار نیرو وارد کربلا شده بود با گماردن افرادی در کوفه نیروهای پراکنده را جمع کرده و به لشکر خود اضافه می کند، تا به این لحظه بیش از هزار نفر از این طریق به لشکر او پیوستند.

 

فعالان فضای مجازی رسانه ای استان البرز از اخبار کربلا می گویند، که نافع بن هلال، دیگران را خبر کرد. گفت؛ حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه آمدند.

 

چهرۀ کاروانیان به شادی نشست و به استقبال، گِرد هم جمع شدند.

 

 بُریر خود را به خیمه قافله سالار رساند.

 

گفت؛ یا بن رسول‏ الله، آنانی که به انتظارشان بودید آمدند.

 

 قافله سالار در اشتیاق دیدار از خیمه برون آمد، حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه،

 

خسته و رنجور خود را به او رساندند.

 

ابن عوسجه با او مصافحه کرد و خود را کنار کشید تا حبیب جلو آید.

 

حبیب بازوان او را در دست گرفت و لحظاتی در سکوت به هم زُل زدند.

 

 قافله سالار گفت؛ دلم در هوایتان بود، دیر کردید.

 

ابن عوسجه گفت؛ مزدوران عبیدالله همه جا بودند. شرمنده‌ایم، امکان آمدن نبود.

 

حبیب بوسه ای بر شانۀ قافله سالار زد.

 

گفت؛ اشتیاق ما به شما، از اشتیاق تشنه به آب بیشتر است،

 

 و اِلاّ ما کجا و ثقل اکبر کجا!

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد مجلس خبرگزاری شبستان عاشورا اردبیل مسلم بن عوسجه حبیب بن مظاهر دهه اول محرم ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: مسیر رفتن به سوی خدا مسیر تلاش است.

او ادامه داد: هر کس علاقه به خدا بیشتری دارد و از دنیا تنفر بیشتری داری فرار سریعتری از دنیا دارد.

امام جمعه شهرستان کازرون تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ارکان نظام مقدس شد، چون نظام ارزش‌های والای دینی است.

صباحی تصریح کرد: به برکت نظام نخبگانی، چون شورای شهر مدیریت شهر‌ها را بر عهده دارند و مردم سهام دار شهر را انتخاب می‌کنند و در راس اداره شهر شهردار قرار دارد. 

او افزود: شهرستان کازرون شهری با تاریخ، علم، اصالت، فرهنگ و تمدن می‌باشد که همه ارزش‌های جامعه اسلامی الهی و ایرانی را داراست. 

امام جمعه کازرون اذعان داشت: شاهد غرور آفرینی نظام در همه عرصه‌ها هستیم و به برکت عملیات وعده صادق جرائت‌ها علیه اسرائیل در جهان را شاهد هستیم و جهان را علیه اسرائیل متحد کرده است. 

او بیان داشت: بهای خون ۱۴ هزار کودک در غزه افق پیروزی را روشن و روشن‌تر خواهد کرد و در همین راستا دنیا شاهد تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌های جهان و خصوصا آمریکا علیه سیاست‌های استکبار است. 

امام جمعه کازرون بیان داشت: دنیا شاهد است که ندای آزادی خواهان در حمایت از مردم فلسطین و محکوم نمودن جنایت اسرائیل امروز در دنیا بلند و بلندتر می‌شود. 

او به فداکاری مادری کازرونی در نجات جان یک نفر که جان خود را فدا نمود اشاره کرد و گفت: فداکاری آرزوی رحمت و مغفرت برای خانمی که برای جان یک پیرمرد جان مرحومه مردای که جان خود را در نجات یک نفر فدا کرد اجر شهادت گونه و ایثارگری را نشان می‌دهد و خدا را شاکریم که کازرون را شهر مومن و انقلابی همیشه در تاریخ نشان داده است. 

همچنین در نماز جمعه شهرستان کازرون از خانواده مرحومه مرادی مادر فداکار شهرستان کازرون با حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • خروش شماره 10 تیم ملی با نقش جدید! (عکس)
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • ایران ۱ - ۱ ازبکستان/ گزارش زنده
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند