Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمودی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ۹۴ به دلیل تولید مازاد سیب‌زمینی و جلوگیری از فساد و ضایع شدن محصول، دولت تدبیر و امید تصمیم به پرداخت یارانه صادرات به سیب‌زمینی شد.

وی اضافه کرد: سیب‌زمینی همدان از گمرک‌های مختلف کشور خارج می‌شود و ارزیاب یکی از این گمرک‌ها به جای سیب زمینی تازه، نوع سیب زمینی شیرین را برای محموله‌های صادراتی همدان انتخاب می‌کند و این اشتباه در بازه زمانی بهمن تا اسفند ۹۴ صادرکنندگان را از یارانه صادرات این محصول محروم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان رقم یارانه از دست رفته را در حدود سه میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مکاتبه‌ها و مذاکره‌های بسیاری در این رابطه با معاون اول رئیس جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی توسط استاندار سابق همدان صورت گرفت که هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گفته محمودی، معاون اول رئیس جمهوری دستور پرداخت یارانه را به وزارت جهاد کشاورزی صادر کرده است اما این وزارتخانه به دستورات صادره تمکین نمی‌کند.

این بازرگان و تولیدکننده استان همدان گفت: سیب‌زمینی شیرین نه تنها در همدان بلکه در هیچ جای کشورمان تولید نمی شود که صادرات هم داشته باشد و همین سند محکمی برای دفاع از کشاورزان این منطقه است که سرشان بی‌کلاه مانده است.

‌وی از مسئولان همدان خواستار پیگیری این موضوع شد و گفت: همدان قطب تولید و صادرات سیب‌زمینی کشور به حساب می آید و شایسته نیست از تسهیلات و کمک‌های دولتی بیبهره بماند.

به گفته محمودی سال ۹۴ نزدیک به ۹۰۰ هزار تُن سیب‌زمینی از کشور صادر شد که ۶۰۰ تن آن متعلق به کشاورزان همدانی بود.

یادآوری می شود که شب گذشته نیز در جلسه اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، مشکلات سیب زمینی‌کاران همدانی که سه سال پیش از یارانه صادرات بی‌نصیب مانده بودند بررسی شد و استاندار به سازمان جهادکشاورزی ماموریت داد حق از دست رفته کشاورزان این دیار را پیگیری کند.

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بخش خصوصی سیب زمینی گمرک وزارت جهاد کشاورزی وزارتخانه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود