Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:52:37 GMT

آبشار رود معجن تربت حیدریه ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۸۵۲۰

آبشار رود معجن تربت حیدریه ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از ثبت ملی آبشار زیبای رود معجن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی، رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: با تصویب شورای ملی ثبت طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، اثر طبیعی آبشار رود معجن بعنوان اولین میراث طبیعی شهرستان تربت حیدریه واجد ارزش در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه ییلاقی و آبشار زیبای رودمعجن در غرب تربت حیدریه علاوه براینکه تعداد زیادی از شهروندان تربتی را در ایام تعطیل به آنجا می کشاند، همه ساله در ایام نوروز و تابستان پذیرای مسافران و گردشگران از سراسر کشور است.

محمدی بیان داشت: این آبشار در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تربت حیدریه واقع است که در شش ماهه اول سال و بخصوص اواخر هفته بعنوان منطقه ییلاقی، مردم از آن بهره مند هستند.

آبشار زیبای رودمعجن در بخش بایگ تربت حیدریه از سلسله جبال چهل تن در ۵۴ کیلومتری غرب شهرستان سر چشمه گرفته و با ارتفاع ۲۸ متری پدید آمده و پس از ایجاد آبشار و مشروب کردن آبادی مسیر خود در نزدیکی روستای رود معجن وارد رودخانه حصار می شود.

این آبشار یکی از نقاط دیدنی و زیبای تربت حیدریه به شمار می رود و به دلیل قرار گرفتن در بین کوههای محصور شده همه ساله در ایام نوروز و تابستان از هوای نسبتاٌ سردتری برخوردار است.

از تربت حیدریه تا شهر بایگ حدود ۲۰ کیلومتر و از بایگ تا روستای رودمعجن ۲۸ کیلومتر بصورت کوهستانی و پیچ در پیچ فاصله است.

این روستا دارای آب و هوایی کوهستانی است و به دلیل آبشار بلند و  کوههای مرتفع از مناطق مناسب برای گردشگران نوروزی است.

آبشار رودمعجن در ۴ کیلومتری روستا واقع شده و برای رسیدن به آن باید از وسط رودخانه و باغات عبور کرد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر پنجشنبه سقوط آقا ۴۵ ساله از ارتفاع آبشار لوه را به پایگاه تنگراه گزارش دادند.

وی افزود: در پی این حادثه ۸ نفر از امدادگران را در قالب ۳ تیم به محل مورد نظر اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: به همراه این نیروها دو دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه آمبولانس برای نجات جان فرد به محل رفتند.

وی افزود: فردی که دچار حادثه شد توسط تیم‌های جمعیت با استفاده از کارگاه‌های متعدد به بالادست و محل امن انتقال و تحویل آمبولانس اورژانس داده شد.

کد خبر 6088804

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه