Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@03:58:40 GMT

افزایش ۱۵۰ درصدی تلفات تصادفهای شهری زرند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۸۵۶۹

افزایش ۱۵۰ درصدی تلفات تصادفهای شهری زرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ یوسف نجفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان در جلسه شورای ترافیک شهرستان که در محل فرمانداری زرند برگزار شد، گقت: در حال حاضر کاهش آمار پدیده تصادفات و سوانح ترافیکی و رانندگی در سطح کشور در دستور کار ویژه قرار گرفته و در همین راستا بخشنامه اجرایی تهیه برنامه جامع کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی شهری و برون شهری به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

️او از تهیه و تنظیم این برنامه زیر نظر مستقیم استاندار کرمان خبر داد و افزود:امید داریم با همکاری و تعامل بین بخشی، استان کرمان به عنوان پایلوت اصلی اجرای این برنامه در سطح کشور معرفی و موفق شود.

️سرهنگ نجفی ضمن اشاره به بیش از ۱۱۰۰ نفر فوتی بر اثر حوادث رانندگی در سطح راه‌های درون و برون شهری استان کرمان، این میزان را برای استان از بین آمار فوتی ۱۷ هزار نفری در سطح کشور، فاجعه بار خواند.

️رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه اقدامات قابل قبولی در سطح شهرستان زرند جهت ایمن سازی نقاط حادثه خیز از جمله ادامه عملیات بهسازی و تعریض جاده گردنه ده علیرضا، انجام گرفته و یا در دست اقدام میباشد، خواستار وارد عمل شدن مسئولین مربوطه بصورت جهادی در بحث به پایان رساندن هرچه سریعتر عملیات اجرایی بهسازی کمربند غربی زرند (ورودی اصلی شهر زرند از سمت رفسنجان) و به زیر بار ترافیک رفتن باند دوم این محور شد.

️ نجفی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت ترافیکی خیابان‌های سطح شهر زرند نسبت به دیگر مراکز شهرستان‌های استان، استاندارد و آبرومندانه میباشد، اما هنوز جا برای کار بیش از پیش وجود دارد.

او از آمار نگران کننده افزایش سهم تلفات رانندگی ۱۱ درصدی شهرستان زرند نسبت به کل استان در سال جاری خبر داد و افزود: متاسفانه در پنج ماهه اول سالجاری نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۵۰ درصدی کشته‌های حوادث رانندگی درون شهری زرند را داشته ایم.

️نجفی تصریح کرد: در پنج ماهه اول سالجاری ۲۵۶ نفر جرحی با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته و ۱۰ نفر فوتی با افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته در تلفات رانندگی درون شهری زرند بوده است.

️فرمانده پلیس راهور استان، بیشترین عامل حوادث رانندگی در زرند را مربوط به عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران دانست و بیان کرد: رانندگان وسائل نقلیه همواره باید سرعت مجاز، بستن کمربند و داشتن کلاه ایمنی، رعایت حقوق عابرین پیاده و... را مدنظر داشته باشند.

فرماندار زرند نیز با بیان اینکه شهرستان زرند در راستای پیوستن اولین شهر کشور به انجمن جامعه ایمن، به قوانین و تعهدات جامعه ایمن، خصوصاً در مناسب و ایمن سازی راه‌های برون و درون شهری خود متعهد میباشد، بر لزوم برنامه ریزی مدون جهت اصلاح و شناسایی نقاط حادثه خیز و کاهش آمار سوانح رانندگی در سطح شهرستان تاکید کرد.

️ صادق زاده گفت: دستگاه‌های متولی بویژه شهرداری و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه وشهرسازی با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی در راستای تحقق مصوبات در اجرایی نمودن بموقع و بهره برداری هرچه سریعتر از باند دوم محور کمربندی غربی زرند داشته باشند.

️او  توجه ویژه دستگاه‌های متولی امر به تامین زیرساخت و مناسب سازی ترافیکی سطح شهر زرند را در کاهش آمار و تلفات جاده‌ای و شهری حائز اهمیت دانست و گفت: همچنان فرهنگ سازی و آموزش در خط مقدم پیشگیری از وقوع حادثه قرار دارد.

انتهای پیام/ح

افزایش تصادفات رانندگی در زرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترافیک تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معدنچیان زغالسنگ در شهرستان زرند

دریافت 35 MB کد خبر 6093345

دیگر خبرها

  • تقدیر از معدنچیان زغالسنگ در شهرستان زرند
  • دو کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زرند به رفسنجان
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند