Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:30:34 GMT

پاکستان ۳۶ فروند جنگنده میراژ ۵ می خرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۸۹۸۲

پاکستان ۳۶ فروند جنگنده میراژ ۵ می خرد

روزنامه پاکستانی «نیوز» روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد: پیش بینی می شود نیروی هوایی پاکستان برای خرید جنگنده های میراژ ۵ با مصر قرارداد امضا کند.

در این گزارش آمده است: اسلام آباد و قاهره طی سال های اخیر مذاکراتی در این خصوص انجام داده و اکنون این فرآیند به مرحله نهایی رسیده است.

براساس گزارش روزنامه نیوز، نیروی هوایی پاکستان به دنبال تقویت ناوگان دفاعی و همچنین بالا بردن توان اسکادران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میراژ ۵ از فناوری ایمنی بالا، سرعت در ماموریت و تهاجم در شب برخوردار است.

یکی از اعضای نزدیک به مذاکرات پاکستان با مصر به روزنامه نیوز گفته که مذاکرات برای خرید ۳۶ فروند جنگنده میراژ تقریبا نهایی شده است. این جت ها مدت ها پیش توسط نیروی هوایی مصر کنار گذاشته شد به همین دلیل پاکستان قبل از الحاق این جنگنده ها به ناوگان نیرو هوایی، اقدام به نوسازی و به روز رسانی آن خواهد کرد.

منابع آگاه افزودند: پاکستان در گذشته نیز با دریافت جنگنده های میراژ ۳ با رادارهای ایتالیایی و دیگر فناوری هایی شرکت میراژ، اقدام به نوسازی و ارتقای این جنگنده ها کرده بود.

اواخر بهمن سال ۹۵ وزارت دفاع پاکستان ۱۶ فروند از جنگنده های تک موتوره و چندمنظوره جِی.اف-۱۷ محصول مشترک چین و پاکستان را به نیروی هوایی این کشور تحویل داد.

اگرچه نیروی هوایی پاکستان جنگنده های دیگری از جمله جنگنده های اف-۱۶ آمریکایی و تعدادی میراژ در اختیار دارد، اما هواپیماهایی جی.اف-۱۷ بدنه اصلی نیروهای هوایی این کشور را تشکیل می دهد.

خط تولید سری نخست جنگنده های جِی.اف-۱۷ از سال ۲۰۱۳ در پاکستان راه اندازی شد و این کشور علاوه بر تولید این هواپیما برای تامین نیاز های خود و جایگزینی جنگنده های قدیمی ناوگان نیروی هوایی، به دنبال بازارهای هدف برای صادرات این جنگنده چینی الاصل است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان

 محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: در سال۱۴۰۲، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار لیتر فرآورده به سه هزار ۴۴۰ فروند هواپیما در مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان سوخت‌رسانی شده است.

به گفته او این رقم بیانگر رشد ۲۱ درصدی تامین سوخت و افزایش ۳۵ درصدی تعداد فروند هواپیما‌های سوخت گیری شده نسبت سال ۱۴۰۱ است.

 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان دارای دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در آبادان و ماهشهر است که مسئولیت سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی، در فرودگاه‌های جنوب غرب استان را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن