Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان در همایش «تبادل تجارب و برنامه‌ریزی برای مقابله یکپارچه و منسجم با پدیده شوم فرار مالیاتی» که دیروز با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی، مالیاتی، بازرسی، نظارتی و انتظامی در استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به تاریخچه وضع قوانین مالیاتی اظهار داشت: بحث مالیات متعلق به دنیای امروز نیست، بلکه از بدو تشکیل جامعه مدنی، موضوع اخذ مالیات مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار اصفهان با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضایی با سازمان امور مالیاتی برای شفاف شدن ابعاد پرونده پیچیده و برجسته فرار مالیاتی در استان اصفهان، گفت: در یک مورد، تخلفات مالیاتی یک مجموعه، از طریق ثبت شرکت‌های صوری به نام افراد کم‌بضاعت ساکن در حوالی شهر اصفهان شناسایی شد.

او با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: اصلاح نظام درآمدی کشور با توجه به آنچه در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و همچنین رونق تولید با توجه به شرایط کنونی کشور، از سیاست‌های اساسی و مهم در حوزه اقتصادی کشور است.

رضایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فریضه بودن پرداخت مالیات، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات ایشان، از همه ابزار‌ها برای مقابله جدی با فرار مالیاتی و مفاسد اقتصادی در کشور باید استفاده شود.

استاندار اصفهان درباره اهمیت توجه نظام مالیاتی به اقتصاد پنهان کشور عنوان کرد: مبارزه جدی با پدیده شوم فرار مالیاتی بیش از هر چیز معطوف به توجه دستگاه‌های ذی‌ربط به اقتصاد پنهان و گردش‌های مالی مبهم برخی از فعالان اقتصادی است.

او اظهار داشت: عزم جدی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با فرار مالیاتی و همچنین گزارش اقدامات انجام گرفته به مردم در زمینه نحوه مواجهه با اقتصاد پنهان در پیشبرد سیاست‌های مبارزه با فرار مالیاتی در کشور بسیار اثرگذار است.

رضایی در ادامه با اشاره به نامه معروف امیر المومنین علی (ع) به مالک اشتر درباره کیفیت و نحوه اخذ مالیات، افزود: نامه حضرت امیر به مالک اشتر می‌تواند مؤید نقشه راه ما برای اجرای قوانین مالیاتی در جامعه اسلامی باشد.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی کشور که تاکنون کمتر به آن اهمیت داده شده، مسئله مالیات و کیفیت اجرای این قانون در راستای تحقق عدالت مالیاتی است، در شرایط فعلی، با وضع تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار بر کشور و وابستگی بودجه به درآمد‌های نفتی، جایگاه و اثرگذاری مالیات در نظام اقتصادی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/م

  برگزاری همایش «تبادل تجارب و برنامه‌ریزی برای مقابله یکپارچه و منسجم با پدیده شوم فرار مالیاتی»

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد

حجت اله صالحی در جلسه با معاونان اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: در اجرای مقررات ماده سه قانون، آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال گذشته یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.

وی افزود: این مهم به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی، بنا به ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه صادره در خصوص مودیانی که تا پایان ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح، تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند اعمال می‌شود و امکان برخورداری ۱۰۰درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده ۳۶ قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) دارند.

به گزارش ایرنا مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است