Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@01:37:25 GMT

مسمومیت عزاداران طبسی امنیتی نبوده است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۱۰۶

مسمومیت عزاداران طبسی امنیتی نبوده است

فرمانده انتظامی طبس گفت: مسمومیت بیش از ۱۰۰ نفر از عزاداران حسینی در این شهرستان بر اثر مسائل بهداشتی بوده و تحقیقات اولیه پلیس حاکی از این است موضوع امنیتی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «محمود علیپور» اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان طبس بر اثر نوشیدن شربت، بلافاصله موضوع بررسی و مأموران پلیس به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی شهرستان طبس بیان داشت: مأموران با حضور در محل حادثه موضوع را بررسی کردند که مشخص شد افرادی که شب گذشته در مراسم عزاداری روستا شرکت داشته اند بر اثر نوشیدن شربت «علف هیزه» دچار مسمومیت شده اند و بیش از 100 نفر از آنان جهت درمان به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند.

 

سرهنگ علیپور با بیان این که تحقیقات اولیه پلیس حاکی از این است که موضوع امنیتی نبوده است، افزود: در بررسی مأموران و اظهار نظر سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس مشخص شد یکی از موکب داران با مخلوط کردن شربت مانده از شب قبل با شربت های تازه و نگهداری آن ها در ظرف پلاستیکی باعث مسمومیت عزاداران شده است.

 

وی با بیان این که حال عمومی مصدومان رضایت بخش است و اکثر آن ها به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده اند؛ تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم تذکرات پلیس مبنی بر رعایت نکات بهداشتی در هیئت ها این مسأله رعایت نشده و باعث وقوع این حادثه شده است.

 

وی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضائی انجام شده و علت اصلی حادثه پس از آزمایشات شبکه بهداشت و درمان اعلام خواهد شد؛ از شهروندان و مسئولان هیئت ها درخواست کرد نظارت کافی بر مسائل امنیتی و بهداشتی داشته باشند تا شاهد تکرار این وقایع در هیئت ها نباشیم.

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم اردبیل خبرگزاری شبستان مجلس کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد محرم حسینی مسجد مسمومیت عزاداران شهرستان طبس نیروی انتظامی خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

دیگر خبرها

  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن