Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود رسانه ها باید با تدبیر، برخورد عادلانه، عالمانه، شجاعت و صراحت لهجه به موضوع امر به معروف ورود پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته امربه معروف و نهی از منکر ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: رسانه ها یکی از حساس ترین و مهمترین رکن های یک جامعه در فرهنگسازی، ایده پروری، مطالبه گری و هموار کردن مردم در یک جریان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: هر مطلبی که نیاز باشد در جامعه به طور جدی به آن پرداخته شود ابتدا باید اندیشه به عقیده تبدیل شود سپس عقیده در جامعه عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: وقتی بخواهیم معروفی را در جامعه توسعه دهیم ابتدا باید معروف شناس خوبی باشیم و سپس معروف پذیر باشیم و در نهایت برای توسعه و بسط دادن معروف در نگاه دینی اقدام کنیم همچنین در مقابل باید منکر را بشناسیم؛ در درون به آن انزجار داشته باشیم و در نهایت بتوانیم با آن مقابله کنیم.

علیدادی سلیمانی ضمن تشریح واژه امربه معروف و نهی از منکر توضیح داد: در اسلام توصیه به معروف و جلوگیری از منکر نشده است بلکه  امر شده است، بدان معنا که نباید نسبت به خود و جامعه اطراف خود بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: از پیامبر پرسیدند بهترین مردم چه کسانی هستند؛ پیامبر در پاسخ فرمود کسانی که امربه معروف و نهی از منکر می کنند.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: امربه معروف مقدم بر نهی از منکر است؛ اگر معروفها جدی گرفته شود نوبت به جولان منکرها نمی رسد زیرا با توسعه معروف میدان بر منکر تنگ می شود.

وی با اشاره به وظایف رسانه ها در زمینه امربه معروف تشریح کرد: رسانه ها باید روحیه مطالبه گریِ منطقی و شرعی، حق عمومی و شهروندی، حق انسانی و اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند زیرا حق هم دادنی است و هم گرفتنی پس باید حق را از مسئولان مطالبه کرد.

علیدادی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از موضوعات مهم در استان کرمان ترافیک است؛ ابتدا باید موضوع تبیین شود که چه کسی باید این مشکل را حل کند؛ این یک موضوع اجتماعی است و باید به صورت علمی و بدون هوا و هوس تبیین شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید فیلسوفانه عمل کنند یعنی برای توجیه یک موضوع نباید تنها نظرات افرادی را نوشت که با هدف رسانه همسو باشد بلکه باید نظر افراد مخالف را نیز بیان داشت.

علیدادی سلیمانی با بیان این که نقد، ارزیابی منصفانه است؛ توضیح داد: ارزیابی بدین معنا است که جنبه های مثبت و منفی موضوع را باید در کنار هم دید و سپس ارزیابی کرد زیرا کار رسانه توسعه و توصیه معروف ها است اگر امر به معروف و توسعه آن و جلوگیری از منکر را از رسانه ها بگیریم؛ رسانه بی محتوا و خالی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود رسانه ها باید با تدبیر، برخورد عادلانه، عالمانه، شجاعت و صراحت لهجه به موضوع امر به معروف ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از سفیران معروف

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با بیان اینکه معلم جایگاه بسیار ارزشمندی دارد، گفت: این جایگاه مربوط به اولیاء الهی است زیرا آنها انسان ها را از ظلمات به نور هدایت می کنند.

آیت اله حسینی افزود: مهمترین کار معلم در مکتب اسلام علاوه بر علم و دانایی تبیین حقیقت برای دانش آموزان است.

هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم گفت: در وضعیت امروزی که رسیدگی به امور فرهنگی و تربیتی دانش آموزان رسالت بزرگی است معلمان مانند افسران جهاد تبیین در جامعه ما فعالیت می کنند.

جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: در دورانی که دشمن برای انحراف اذهان آموزش و پرورش تلاش می کند قطعا وظیفه ما معلمان این است که سخن نو بگوییم.

وی افزود: امیدواریم رسالت خودمان را طوری انجام دهیم که بتوانیم نسلی را تحویل جامعه دهیم که در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • جدیدترین تصویر از «یسنا» که به دختر ایران معروف شد
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • پایگاه‌های نظامی اشغالگران در جولان اشغالی هدف قرار گرفت
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم