Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی گفت: دشمن به دنبال این است که فضای انتخابات، فضایی شود که زمینه ساز تنش و اختلافات شود، بنابراین باید انتخابات این دوره مجلس را تبدیل به مانور قدرت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در آیین تکریم و معارفه استاندار قزوین که امروز (پنجشنبه ۱۴ شهریور) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: آقای زاهدی (استاندار سابق قزوین) از نیروهای فعال و باانگیزه بودند که هم در کردستان و هم در قزوین توفیقات بسیار خوبی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر کشور ادامه داد: آقای جمالی پور (استاندار جدید قزوین) هم از نیروی های وزارت کشوری هستند، بنای ما بر این است که از نیروهای وزارت کشور استفاده کنیم، به طوری که ۸۲ درصد فرمانداران ما وزارت کشوری هستند.

 

وی عنوان کرد: این کادرسازی نشان دهنده ظرفیت و توان مدیریت کشور به ویژه در وزارت کشور است.

 

رحمانی فضلی با اشاره به پرونده کاری استاندار جدید قزوین افزود: سفارش رئیس جمهور است که استاندار قزوین با رعایت خط اعتدال، انتخاب شایستگان، تقویت رضایتمندی مردم، تأکید بر اقتصاد مقاومتی و تقویت وحدت و انسجام، در کنار نیروهای جوان بتوانند استان را اداره کنند.

 

* کوتاهی نسبت به ارزش های دینی قابل قبول نیست

وی در ادامه با اشاره به شرایط کشور اظهار کرد: در ارزیابی اولیه و کلی وقتی به فرآیند ۴۰ ساله انقلاب با همه فراز و فرودها می نگریم، مشاهده می کنیم که ایران اسلامی در موقعیت و شرایطی در دنیا است که در تحولات بین المللی و منطقه ای اثرگذار است.

 

وزیر کشور با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و جهان توضیح داد: ما باید شکرگذار خداوند متعال باشیم و این شکرگذاری هم یعنی هر آنچه به عنوان عناصر وقوع انقلاب است و باعث استمرار انقلاب می شود را تقویت کنیم.

 

وی تأکید کرد: اسلام به عنوان سرچشمه اصلی حقیقت جویی مردم باید همواره مدنظر ما باشد، اگر ما در ارزش های دینی، اعتقادی و اخلاقی خود کوتاه آییم و منفعل شویم و عقب نشینی کنیم استوانه های اصلی انقلاب و مقاومت مردم را دچار خدشه کردیم و این امر قابل قبول نیست.

 

رحمانی فضلی توضیح داد: عنصر دیگر رهبری است که سرافرازنه، با قدرت و مهر و عشق انقلاب را در مسیر خود هدایت می کند و ذره ای نباید در این حوزه شک کرده و دچار انعفال شویم و بدانیم یکی از استوانه های قوی انقلاب امام و اکنون رهبری در جایگاه ولایت فقیه است.

 

* ما تا قبل از انقلاب اسلامی دولت مقبول و مشروع در ایران نداشتیم

وی گفت: عنصر موثر دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی، مردم است؛ ما به عنوان کارگزاران نظام در هر حوزه ای که هستیم و هر کسوت و مسئولیت رسمی و غیرسمی که داریم، باید قدردان مردم باشیم و خود را خدمتگزار آنها بدانیم.

 

وزیر کشور ادامه داد: آنچه تحت عنوان دولت از آن اسم می بریم، مولود اراده همه مردم است، ما وقتی از نظر تاریخی، مفهوم دولت در کشور را بررسی می کنیم، تا انقلاب اسلامی، دولت به معنای واقعی کلمه نداشتیم؛ دولت در ادبیات سیاسی معنا دارد و هیئت حاکمه ای است که مقبولیت و مشروعیت دارد و مبتنی بر مشارکت مردم شکل می گیرد و منجر به کارآمدی می شود و ما تا انقلاب اسلامی دولت مقبول و مشروعی در ایران نداشتیم.

 

وی افزود: بعد از انقلاب، مشروعیت و مقبولیت با تجلی اراده مردم شکل می گیرد و اگر هزاران بار امام را سپاس گوییم و مردم را قدر بدانیم باز هم کم است و اکنون این مردم هستند که کشور را اداره می کنند، زیرا دولت تجلی اراده مردم است.

 

رحمانی فضلی اعلام کرد: ما باید قدردان باشیم و قدردان بودن ما بر این است که دولت را تقویت کرده و کارآمدتر کنیم و با کارآمدکردن دولت موجبات رضایت مردم و ملت فراهم می شود.

 

وی عنوان کرد: ما حکومت دینی هستیم، کارآمد کردن و رضایتمند کردن جزو اعتقادات ماست، ما معتقد هستیم در دیگر کشورها، مردم تحت ستم به دنبال الگوی مناسب هستند و آنچه در منطقه موجب تغییر و تحمل شده، باورها و اصول انقلاب اسلامی است بنابراین تکلیف شرعی و قانونی و سیاسی داریم که موجب رضایتمندی شویم.

 

* استان های کشور باید تبدیل به پایگاه اقتصاد مقاومتی شوند

وزیر کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان قزوین اظهار کرد: قزوین سرشار از موقعیت ها، امتیازات، مزیت ها و فرصت ها است، قزوین دارای مشاهیر بزرگ، مردم مومن ومتدین، عالم، عاقل، ولایی و انقلابی است.

 

وی با اشاره به ضرورت تقویت وحدت و انسجام اضافه کرد: دشمنان می دانند در حوزه نظامی نمی توانند کاری کنند، در حوزه فلسفی، اعتقادی و اخلاقی هم سر رقابت ندارند و در حوزه فرهنگی هم می دانند که باورها و ایمان مردم در این بخش موثر است.

 

رحمانی فضلی اعلام کرد: فشار دشمنان بر این است در داخل ایران موجب انشقاق، تفرقه و درگیری شوند و تمام تفکرشان بر این است که کشور را دچار اختلاف کنند و وظیفه ماست تلاش کنیم وحدت و انسجام را تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی مبحثی است که رهبری بر آن تأکید دارند؛ پاشنه آشیل کشور در حوزه های مختلف اقتصادی است.

 

وزیر کشور اعلام کرد: ما بنا به دلایل مختلف در حوزه اقتصادی نتوانستیم همپای دیگر موضوعات پیش رویم، در حالی که نسخه بی بدیل اقتصاد مقاومتی را باید مبنا قرار دهیم و هر استان را باید تبدیل به پایگاه و هسته مقاومتی کنیم و قزوین توانمندی، شرایط و فرصت این کار را دارد.

 

* دشمن به دنبال ایجاد تنش و اختلاف در کشور است

وی در ادامه به برگزاری انتخابات اشاره و بیان کرد: دشمن به دنبال این است که فضای انتخابات فضایی شود که زمینه ساز تنش و اختلافات شود و در این خصوص برنامه ریزی می کند، بنابراین باید انتخابات این دوره مجلس را تبدیل به مانور قدرت کرده و انتخابات را در فضایی آرام، قانونی، به صورت سالم و امن و با مشارکت بالای مردم برگزار کنیم.

 

رحمانی فضلی افزود: استان باید این موضوع را از اکنون سازماندهی کند و انتظار است قزوین در این موضوع فعال تر و دقیق تر کار کند.

 

وی خطاب به استاندار جدید قزوین یادآور شد: انتظار و توقع دولت از استاندار به عنوان هماهنگ کننده اصلی در استان این است، در حوزه امنیت سیاسی، وحدت، مشارکت و اقتصاد بکوشد از همه ظرفیت ها استفاده کند.

 

گفتنی است در این مراسم از زحمات عبدالمحمد زاهدی تقدیر و هدایت الله جمالی پور به عنوان استاندار جدید قزوین معرفی شد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل روزنامه وزیر کشور استاندار انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود