Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@19:06:10 GMT

آخرین وضعیت ثبت‌نام اربعین و زمان برپایی موکب‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۲۰۹۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، اکبر رضایی ـ معاون امور حج و زیارت ـ  در کارگروه اربعین با یادآوری این‌که ثبت‌نام این سفر از اول شهریورماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۸۱ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که بخشی از آن‌ها ثبت‌نام خود را با واریز مبلغ بیمه و هلال احمر نهایی کرده‌اند.

او هزینه نام‌نویسی برای اربعین را در سامانه «سماح» رایگان اعلام کرد و درباره مبلغ ۲۵ هزار تومانی که هنگام ثبت‌نام اینترنتی از متقاضیان سفر اربعین دریافت می‌شود، توضیح داد: زائران باید در زمان ثبت نام هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی (هلال احمر) را پرداخت کنند که مبلغ آن به همراه حق‌الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود ۲۵ هزار تومان خواهد شد، اما در صورت مراجعه نکردن به دفاتر خدمات زیارتی و ثبت‌نام شخصی، این هزینه سه‌هزار تومان کمتر می‌شود و متقاضیان باید ۲۲ هزار تومان پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی یادآور شد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، نام‌نویسی از متقاضیان زیارت اربعین حسینی باید از طریق سامانه «سماح» https://samah.haj.ir/ انجام شود. در این سامانه نحوه عزیمت متقاضیان به مرزها، مرزهای خروجی و تاریخ رفت مشخص شده، بنابراین لازم است افراد ثبت‌نام‌کننده مشخصات خود را به‌درستی وارد کنند.

او تاکید کرد: برای خروج از مرزها متقاضیان اگرچه به ویزای عراق نیازی ندارند اما مدارکی چون گذرنامه و رسید اینترنتی ثبت‌نام (تعهدات بیمه) را همراه داشته باشند. در صورت نداشتن این مدارک، از خروج متقاضیان جلوگیری خواهد شد. همچنین باید دقت شود در مرز، مهر ورود و خروج در گذرنامه ثبت شود.

معاون امور حج وزیارت درباره خدمات‌رسانی موکب‌ها به زائران اربعین ‌گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی موکب‌های ایرانی در مرزها از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه فعالیت خواهند کرد و موکب‌های عراقی نیز در طول مسیر از تاریخ ۱۷ تا ۲۷ مهرماه به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ـ مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ـ اضافه کرد: تعهدات بیمه‌ای زائرانی که در سامانه سماح نام‌نویسی کرده و هزینه‌های مربوط به بیمه را پرداخت کرده‌اند، از ۵۰ کیلومتر قبل از مرزها و تا روز بازگشت جریان خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مربی پرورشی مدرسه ۲۲ بهمن شهر سمیرم گفت: هدف از برپایی این بازارچه اشنایی دانش اموزان با بازار کسب و کار مدیریت پول و مسئولیت پذیری است.

صدیقه قاسمی افزود: در این بازاراچه محصولات سالم توزیع شد.


دبستان ۲۲ بهمن با ۱۶۰ دانش اموز در مرکز شهر سمیرم واقع شده است.

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳