Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:28:49 GMT

ازغدی: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی برد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۳۷۷۶

ازغدی: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی برد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی‌برد چراکه دشمن با روحیه استکباری به دنبال تحقق اهداف شوم خود است.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغذی ظهر امروز در نشست بصیرت حسینی با اشاره به فلسفه حادثه عاشورا و لزوم ماندگاری آن، اظهار کرد: دشمنان ما طی چند سال اخیر به دنبال این بودند که اعلام کنند عاشورا ارتباطی با سیاست ندارد اما جدایی نهضت عاشورا از سیاست امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فیلم/ فرق شیعه با محب اهل بیت؟ ازغدی: برخی انقلابی‌ها ضرباتی به اسلام زدند رحیم‌پور ازغدی: ایرانیان بنیانگذاران پزشکی نوین در جهان بودند ازغدی: نسبت‌های جهان تغییر کرده است

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افرود: دشمنان ما با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای مطرح می‌کنند که عاشورا غیر سیاسی است و این ترفند دشمن برای لطمه زدن به نهضت عاشورا است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف نهضت عاشورا و اهداف امام حسین (ع)، بیان کرد: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا به دنبال تحقق توحید و عدالتخواهی بوده‌ است.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) به هیچ عنوان نشانه شکست در مقابل سپاهیان یزید نیست و امام بزرگوار برای تحقق حکومت اسلامی به شهادت رسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: فرهنگ مقاومت برگرفته از نهضت عاشورا است و این نهضت و فرهنگ دینی سبب نابودی یزدیدان زمان و یارانشان می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام سوگواری محرم باید به شیوه عزاداری‌ها توجه شود، گفت: عزاداری تعداد زیادی از هیأت‌های مذهبی به صورت صادقانه و خالصانه است اما هیأت‌هایی که می‌گویند، سخنران و مداح ما معروف تر و جمعیت ما بیشتر از دیگر هیأت‌ها است، نشان می‌دهد در این هیأت‌ها خدا و امام حسین (ع) بهانه است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به توطئه‌های دشمن برای تغییر ساختار عزاداری‌ها، افزود: ریا، رواج آهنگ‌ها و موسیقی‌های غربی در برخی مداحی‌ها آفت جدی است و سبب سوءاستفاده تکفیری‌ها و دشمنان می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الگو برداری از نهضت عاشورا در جهان سرآمد است و کشورهای اسلامی از انقلاب ما الگوبرداری می‌کنند، بیان کرد: شاگردان مکتب انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داده اند و انقلاب اسلامی، کشور ما را به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار منطقه تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: طرح مذاکره برد برد با دشمن راه به جایی نمی‌برد چراکه دشمن با روحیه استکباری به دنبال تحقق اهداف شوم خود است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان مذاکره حسن رحیم پور ازغدی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند