Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@11:48:40 GMT

تاکید شهرداران تهران و وین بر گسترش همکاری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۳۹۹۲

تاکید شهرداران تهران و وین بر گسترش همکاری‌ها

شهرداران پایتخت‌های دو کشور ایران و اتریش بر گسترش همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها در چارچوب اسناد و موافقتنامه‌های همکاری تاکید کردند.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی - شهردار تهران صبح روز پنجشنبه پس از صرف صبحانه کاری با مایکل لودویگ - شهردار وین که در ساختمان شهرداری پایتخت اتریش برگزار شد، گفت: تهران آماده اجرای سند همکاری میان پایتخت دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند که خرداد سال ۱۳۹۵ میان شهرداران وقت پایتخت دو کشور به امضاء رسید، بر گسترش همکاری‌ها در زمینه توسعه و برنامه‌ریزی شهری، حمل و نقل عمومی، مدیریت ضایعات، کارآیی انرژی، گردشگری، فرهنگ و اقتصاد نظارت دارد.

حناچی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در حوزه دولت‌ها است، حضور فعال و جدی شرکت‌های اتریشی را در پروژه‌های عمران شهری تهران از جمله مترو، بازسازی بافت فرسوده، کسب و کار‌های نوین، انرژی‌های پاک، مدیریت پسماند، حمل و نقل ترافیک مورد تاکید قرار داد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه میان دو کشور، روند مناسبات فیمابین را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: ایران به گسترش همه جانبه روابط با اتریش علاقمند است.

حناچی سپس از همتای اتریشی خود دعوت کرد تا در چارچوب گسترش مناسبات، پیوند‌ها و همکاری‌ها به تهران سفر کند.

شهردار وین هم طی سخنانی پایتخت ایران را شهری بزرگ، تاریخی و مهم توصیف و بر لزوم گسترش همکاری‌های دو طرف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها راه حل نیست، افزود: همکاری در سطح فعالیت‌ها و پروژه‌های شهری می‌تواند فضای مناسبی را برای توسعه همکاری‌های سیاسی به وجود آورد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شهردار وین حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان