Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی عصر پنجشنبه در همایش حقوق بشر در شهرستان ممسنی بیان کرد: در شهرستان‌های ممسنی و رستم ۳۷ درصد اعتبارات عمرانی استانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در بخش اعتبارت عمرانی ملی نیز این دو شهرستان در مجموع ۵۳ درصد اعتبارات عمرانی آنان افزایش داشته است این در حالی است که در کشور اعتبارات عمرانی افزایشی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سرمایه گذاری در زمینه راه سازی بیان کرد: سرمایه گذاری در این زمینه علاوه بر دسترسی آسان‌تر به مرکز استان، کاهش هزینه‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای باید سودآوری ترانزیتی نیز برای مردم این منطقه داشته باشد و فرماندار این شهرستان باید پیگیر حق مطبوع مردم این شهرستان از این جاده ترانزیتی باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان باید سهمی از ۳ درصد نفت و گاز داشته باشد و این شهرستان نقطه عطف بسیاری از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی در استان است و افزود: شهرستان ممسنی علاوه بر تولید نفت نقش خوبی در تولیدات کشاورزی داشته است البته باید توجه ویژه ای نیز بر مصرف آب داشته باشند و در این راستا سد پارسیان نیز در جهت مدیریت مصرف آب در این شهرستان در حال احداث است.

استاندار فارس اصلی ترین ویژگی مردم ممسنی را نیروی انسانی این شهرستان عنوان کرد و اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی باید در این شهرستان از اولویت‌های فعالیت مدیران باشد و نسبت به گذشته توجه بیش از پیشی به این مهم شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه نخبگان در زمان بهره برداری از علم باید به وطن خود بازگردند تاکید کرد: در این راستا و در جهت بهره مندی مردم شهرستان از ظرفیت‌های نخبگان جامعه استاندار فارس و فرماندار شهرستان از تمامی نخبگان این دیار حمایت خواهند کرد.

رحیمی با اشاره بر اینکه تربیت نخبگان نباید فراموش شود تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به نخبگان جوان این شهرستان داشته باشیم زیرا این افراد می‌توانند مطالبات مردم را محقق کنند و استانداری فارس نیز در تلاش است تا زمینه پرورش این نخبگان جوان جامعه را فراهم کند.

استاندار فارس با تاکید بر تأمین زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری پرورش نخبگان افزود: در این راستا در تلاش هستیم تا علاوه بر آماده ساختن زیرساخت‌های پرورش نخبگان نظیر تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز از نظر نرم افزاری نیز به تربیت مربیانی آگاه اقدام کنیم تا زمینه رشد نخبگان جامعه فراهم شود.

کد خبر 4712267

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز استانداری فارس هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زورخانه پهلوان رستم

پهلوان رستم با نام اصلی علی‌اکبر قاسمی، که خود از جوانمردان و پهلوانان زمان خودش بوده، در تلاشی چهل‌و پنج ساله به نقاط مختلف ایران سفر کرده است؛ او در سفر خود علاوه بر بازدید از زورخانه‌ها، منزل به منزل به خانه جوانمردان هر شهر و دیار رفته و در خلل همین دیدارها، خاطرات، وسایل، عکس‌ها و اشیای به‌جامانده از هر عیار و پهلوانی را جمع‌آوری کرده است.

پهلوان رستم علاوه بر ایران به هفده کشور جهان نیز سفر کرده و سعی نمودند پهلوانانی که از این مرزوبوم رفته اند را پیدا کرده و صحبتی با آن‌ها نیز داشته باشند، درنهایت از همه‌ی آن‌ها نیز خواسته بود در صورت تمایل وسیله‌ای را به‌عنوان یادگاری به موزه‌ای که قصد تأسیس آن را دارد اهدا کنند. 

ورودی زورخانه درب بسیار کوچکی است که برای وارد شدن باید خم شوید. روی آن با خط زیبایی نوشته شده است: «سر تعظیم فرود آور به هنگام ورود/، چون که جای ادب و رسم جوانمردان است».

موزه آیین‌های پهلوانی به بخش‌های زورخانه، لنگری و مطبخ‌خانه تقسیم شده است؛ اما بخش اصلی اشیا موجود در آن در بخش زورخانه قرار دارد و شامل تصاویر، عکس‌ها و وسایل ورزشی پهلوانان معاصر تا حدود صد سال پیش است. لنگری در مجاورت گود زورخانه، مکانی بوده است که پهلوانان پس از فراغت از ورزش، به آنجا می‌رفتند و دمنوش‌های طبیعی مانند اسطوخودوس و ختمی می‌نوشیدند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) زورخانه پهلوان رستم
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم