Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، 12 اردیبهشت ماه، این خبرگزاری در ادامه سلسله مصاحبه‌های خود در مورد ورود زنان به ورزشگاه‌ها، مصاحبه‌ای با یکی از استادان حوزه علمیه انجام داد، که روزنامه «گویه» قم در اقدامی غیر حرفه‌ای، بدون ذکر منبع این مصاحبه را بازنشر داده است که البته اصل مطلب با واکنش دفتر آیت‌الله العظمی سبحانی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در بیانیه دفتر این مرجع تقلید آمده است: درج مطلبی در روزنامه «گویه» با عنوان «منع زنان برای ورود به ورزشگاه‌ها تبعات منفی بیشتری دارد» موجب نگرانی و تعجب دفتر آیت‌الله سبحانی  شده که دفتر این مرجع تقلید در نامه‌ای به مدیر مسئول این روزنامه، ضمن بیان نکاتی پیرامون این مطلب، خواستار مشورت رسانه‌ها در خصوص انتشار مسائل دینی با دفاتر مراجع تقلید شده است که متن آن به این شرح است:   بسمه تعالی حضور جناب آقای سید محمد حسین دریاباری، مدیر مسئول روزنامه گویه استان قم با تقدیم سلام   تیتر روزنامه یاد شده مورخ چهارشنبه 13 شهریور 1398 «منع زنان برای ورود به ورزشگاه ها تبعات منفی بیشتری دارد» با تعجب و شگفتی ملاحظه شد. در این رابطه نظر جنابعالی، گوینده و همه خوانندگان را به نکات زیر جلب می کنیم:   1. انقلاب ما انقلاب دینی است لذا باید همه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن بر اساس آموزه‌های دینی باشد پس نباید به نشر و ترویج هر نوع نظریه‌پردازی که مخالف با این اصل باشد پرداخت.    2. خداوند به پیامبر صلی الله علیه و آله چنین دستور می‌دهد که «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِن؛‏ یعنی ای رسول به زنان بگو دیدگان خود را از نگاه به مردان اجنبی فروگیرند.» (سوره نور آیه 31) بنا بر این حضور زنان در ورزشگاه‌ها در برابر بیگانگان که بخش‌هایی از بدن آنان عریان است مشمول آیه بوده و ما نباید مقدمه چنین حرامی را فراهم آوریم.   3. امروز مقام معظم رهبری، مجلس و دیگر ارکان نظام همه سعی می‌کنند که با بدحجابی مقابله کرده و عفاف را گسترش بدهند. آیا حضور هزاران دختر و زن در یک طرف و هزاران جوان در طرف دیگر با این تلاش و هدف مهم نظام سازگاری دارد؟ آیا پس از پایان یافتن برنامه، این نوع اختلاط‌ها چه وضعی را به دنبال خواهد داشت؟ آیا این اجتماع بر عفاف و تقوی کمک می‌کند یا بر خلاف آن؟ هیچ فرد آگاهی نمی‌تواند مدعی شود که چنین اجتماعی با تقویت اصل عفاف هماهنگ است.   4. امروز ما باید زنان را به کارهای مهارتی تشویق کنیم که باری از دوش دولت بردارند و تشویق به این نوع مشارکت و اختلاط ها چه توجیهی دارد؟.   5. شگفت این که مسئله‌ای که از نظر گروهی از مراجع احتمال حرمت دارد به این قدر تنزل پیدا کرده که درست خلاف آن ادعا شده و از لزوم چنین کاری سخن به میان آمده است. باید همه مؤمنان توجه نمایند که پروژه حجاب‌زدائی و اختلاط یک پروژه بسیار خطرناک استعماری است که عفت عمومی را هدف قرار داده است. تنها در سایه عفت و پاکدامنی زنان و غیرت و عفت مردان است که نسل پاک تربیت می‌شود نسلی که بتواند از استقلال و ارزش‌های والای اسلامی پاسداری کند و نتیجه عدم اهتمام به عفت از بین بردن مهمترین سرمایه کشور یعنی سرمایه انسانی آن است.   در پایان خواهشمند است طبق وظیفه مطبوعاتی که بر عهده دارید این بیانیه را در روزنامه خود چاپ کنید و لازم است که در مورد مسائل دینی با دفاتر مراجع مذاکره کنید و سپس به انتشار مطالب مربوطه اقدام نمایید. دفتر آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی 14 شهریور  انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم سبحانی واکنش ورود زنان به ورزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مهم به توهین پیرمرد سپاهانی به زنان پرسپولیسی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نوشت: در نامه کیومرث هاشمی خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: «همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادار نماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام تر پیگیری خواهد کرد.»

کد خبر 849133 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • نساجی – پرسپولیس بدون حضور زنان؛ چرا؟
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • واکنش تند رضا عنایتی به توهین هوادار سپاهانی به زنان
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • حواشی فوتبال جنجالی بهانه دست کیهان داد: دیدید ورود زنان غلط بود؟
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟
  • واکنش مهم به توهین پیرمرد سپاهانی به زنان پرسپولیسی