Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:50:54 GMT

آغاز گردهمایی عظیم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۷۱۵۴

آغاز گردهمایی عظیم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور

گردهمایی عظیم شیرخوارگان حسینی امروز در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با اولین جمعه ماه محرم الحرام، بزرگ‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی کشور در سراسر استانها شکل گرفته تا یاد کودکان شهید شده در روز عاشورا گرامی داشته شود.

اولین جمعه ماه محرم به نام حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گذاری شده است و به همین منظور همایش عظیم شیرخوارگان حسینی علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان شهید شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگر همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

خوزستان

برگزاری همایش "شیرخوارگان حسینی" همزمان با سایر نقاط کشور در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مراسم همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سایر نقاط کشور رأس ساعت 8 صبح امروز جمعه (15 شهریورماه ) مصادف با ششم محرم در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز آغاز شد.

همچنین ساعت 9 صبح امروز این مراسم در آستان علی بن مهزیار اهوازی برگزار می‌شود.

این مراسم در بیش از 300 نقطه خوزستان اعم از شهری و روستایی برگزار خواهد شد. 

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همايش شيرخوارگان محرم 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، گفت: این آزمون در استان فارس، با حضور ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان، آغاز شد.
آقای باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها هم گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد ازظهر امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت)، و گروه تجربی (صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار می‌شود.
به‌گفته مسلم باقری، ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر از داوطلبان را بانوان و ۲۵هزار و ۶۳۹ آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ی هنر رقابت می‌کنند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور