Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه ما با تربیت افرادی در حوزه‌های مختلف، می‌تواند به تولید و تثبیت بازار جهانی کشور کمک کند چرا که در تمامی رشته‌ها مانند بازاریابی، تولید محصولات کشاورزی، هتلداری و ... می‌تواند در حوزه تولید و تثبیت بازار جهانی موثر باشد.

دکتر محمد حسین امید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر شرایط دانشگاه‌ها، عنوان کرد: بهترین راه دوران تحریم، توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی تولید می‌تواند ارزشمند تلقی شود که از شرایط پایدار و با ثباتی برخوردار باشد تا در این زمینه بتواند به بازار جهانی راه پیدا کند. افرادی می‌توانند در بازار جهانی تولید با کیفیت داشته باشند که آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را در این حوزه کسب کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با تربیت افرادی در حوزه‌های مختلف، می‌تواند به تولید و تثبیت بازار جهانی کشور کمک کند چرا که در تمامی رشته‌ها مانند بازاریابی، تولید محصولات کشاورزی، هتلداری و ... می‌تواند در حوزه تولید و تثبیت بازار جهانی موثر باشد. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم، بهترین اقدامی که می‌توان در دور زدن تحریم‌ها انجام داد، کمک به تولید و صادرات غیرنفتی است که این محصولات باید دارای کیفیت خوب و قابل رقابت باشد. افرادی باید برای رقابت حضور داشته باشند که به طور کلی با الفبای آن آشنا شوند و بدانند دنیا در چه سطحی قرار دارد تا آن را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: موضوعی که ما برای دانشگاه‌مان در نظر گرفتیم، توسعه اشتغال و آموزش‌های مهارتی است. ما براساس مصوبه مجلس باید آموزش‌های مهارت را توسعه دهیم که 30 درصد آموزش‌ها، مهارتی باشد.

تجمیع دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی منتفی است

امید در مورد تجمیع دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: این موضوع به سال 96 برمی‌گردد که در دست مطالعه بود اما این مسئله منتفی شد و در حال حاضر دو دانشگاه مسیر خود را طی می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان متولی آموزش‌های مهارتی خاص و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی عام مطرح می‌شوند که هر یک مسیر و هدف کاری خود را در زمینه آموزش طی می‌کنند.

کار دانشجویان ما تضمین شده است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مورد تعداد صندلی‌های خالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیک به 400 هزار صندلی خالی وجود دارد. با توجه به اینکه فارغ التحصیلان هنرستان و دبیرستان از نظام جدید، ورودی‌های اول دانشگاه علمی کاربردی هستند. امیدوارم بخش زیادی از صندلی‌های خالی جایگزین دانشجویان سال اول شود. من شک ندارم افرادی که در این دانشگاه ادامه تحصیل می‌کنند، کارشان تضمین شده است.       

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد