Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:48:50 GMT

عاشورا و کربلا نماد و نمود همه مظاهر انسانی است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۷۲۷۳

عاشورا و کربلا نماد و نمود همه مظاهر انسانی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه عاشورا جلوه ایثار و مقاومت است، عاشورا جلوه ایثار، گذشت و ایستادگی و مقاومت محسوب می‌شود و در طول تاریخ دشمنان همواره سعی کردند این نماد و جلوه را تحت تاثیر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حادثه عظیم کربلا افرادی خوش عاقبت و افرادی بد عاقبت شدند، ادامه داد: جریان کربلا تابلوی عجیبی است که با تحلیل‌های اندک قابل فهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) از جلوه‌های عاشورا است، افزود: دشمنان همواره علیه فرهنگ عاشورا توطئه کردند تا مانع از تحقق و پیاده سازی اهداف قیام عاشورا در جوامع شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جلوه‌های قیام عاشورا همواره در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) تلاش کردند نماد و نمود عاشورا باقی مانده و برای نسل‌های آینده استفاده شود.

رئیسی فرهنگ عاشورا در تضاد با سیاست‌های دشمنان عنوان کرد و با بیان اینکه دشمنان همواره مانع تحقق اهداف قیام عاشورا شده‌اند، افزود: امروز همه خواسته دشمنان حذف عاشورا و اربعین از فرهنگ شیعه است در حالی که عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هر ساله میلیون‌ها انسان مراسم اربعین را برگزار می‌کنند که این مراسم جلوه‌ای از دلدادگی به اباعبدالله الحسین (ع) محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برای از بین بردن فرهنگ عاشورا قبر اباعبدالله الحسین (ع) را به آب بسته و زائران را اذیت می‌کردند، بیان داشت: امام سجاد (ع) کاری کردند که عاشورا بماند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بهترین زمان و بهترین حالت انسان حالت عبد بوده و بهترین حالت انسان با کربلا پیوند زده شده است، افزود: حضرت محمد (ص) از زمان تولد امام‌حسین هر وقت به ایشان نگاه می‌کردند، گریه می‌کردند، گویا قضایایی در پیش است.

وی با بیان اینکه جریان کربلا بسیار برنامه ریزی شده بود، افزود: تصمیم یزیدیان این بود که ماجرای عاشورا در عاشورا تمام شود اما اراده الهی این بود که روز عاشورا تولد عاشورائیان باشد.

رئیس قوه قضائیه با یادآوری اینکه در دوران پهلوی درب مساجد و تکایا را می‌بستند و نمی‌خواستند روضه اباعبدالله برقرار شود، گفت: اشک برای امام حسین (ع) پیام داشت و امام حسین (ع) تنها مربوط به سال ۶۱ هجری نیست و به همه دوران‌ها تعلق دارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه تا زمین زمین است و تا زمان زمان است عاشوراییان حیات جاودانه دارند، ادامه داد: وجود مقدس امام سجاد (ع) کاری کردند تا عاشورا بماند و به همین منظور مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) هر ساله برگزار می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عاشورا و کربلا نماد و نمود همه مظاهر انسانی است، افزود: امام سجاد (ع) با این اشک ریختن کربلا را با دل‌ها و قلب‌ها پیوند دادند.

رئیسی با اشاره به برگزاری مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در جای جای کشور، افزود: برنامه شیرخوارگان حسینی، آموزنده برای دنیا و انسان ساز است.

رئیس قوه قضاییه همچنین در ادامه با حضور در جمع عزاداران حسینی در مسجد زینبیه اعظم زنجان گفت: اگر در زندگی دغدغه ما ارزش‌های الهی شود سرباز دین می‌شویم.

رئیسی با بیان اینکه مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند وقتی مصائب حضرت زینب (س) را می‌بینند سختی‌های خود را فراموش می‌کنند، افزود: حضرت زینب با وجود همه مصائب و سختی‌ها که در حادثه عاشورا به وقوع پیوست، پیام قیام عاشورا را منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امروز فرمانده دین و نظام است، ادامه داد: امر دین بالاترین امر است و باید مطیع امر دین باشیم و دغدغه دین داشته باشیم.

کد خبر 4712371

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی ماه محرم امام حسین ع هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا، گفت: کمیته اربعین با حضور روسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان، با اشاره به اینکه هم اکنون 29 موکب داریم که در خارج کشور باید فعال باشند، اظهار داشت: این موکب‌ها در ایام محرم، عید غدیر، فاطمیه و شب‌های قدر نیز مراسم برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات موکب‌ها و آسیب‌شناسی اربعین سال گذشته انجام شد، بیان کرد: 25 موکب استان در شهر کربلا، یک موکب در مرز، یک موکب در شهر نجف و دو موکب نیز در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از موکب‌ها را آغاز کردیم، گفت: امسال از طریق استانداری و اداره جهاد پیگیری می‌کنیم تا موکب‌ها اقلام خود را زودتر تحویل گرفته و خدمت‌رسانی را به موقع شروع کنند.

وی عنوان کرد: صلاحیت این موکب‌ها در کمیته تأیید صلاحیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موکب‌ها باید دارای استاندارهای لازم از جمله تعذیه و اسکان هزار زائر در هر شب، ارائه خدمات درمانی، دارویی و امنت داری باشند و اگر موکبی استاندارد لازم برای خدمت‌رسانی را نداشته باشد و توافق وجود داشته بشد با سایر موکب‌ها تجمیع می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین نیز جداگانه و در داخل کشور انجام می‌شودف گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات موکب‌ها، کمیته اربعین با حضور رؤسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود تا ادارات و دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع اقلام پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه و بازسازی نیز اقدامات در حال انجام بوده و نذورات جمع‌آوری شده و یا در حال جمع‌آوری است تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات در سطح کشور ستادی مردم‌نهاد است که فعالان این ستاد همگی خادمان امام حسین (ع) هستند.

به گزارش تسنیم، ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان در سال جدید به "سید رضا موسوی" سپرده شده و "وحید یونسی" نیز به عنوان معاون اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)