Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:10:11 GMT

دنباله رمان «سرگذشت ندیمه» سریال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۷۹۸۵

دنباله رمان «سرگذشت ندیمه» سریال می‌شود

مسوولان سرویس استریم «هولو» از برنامه‌ریزی برای ساخت سریال جدیدی بر اساس رمان «وصیت‌ها» ‌نوشته «مارگارت اتوود»‌ خبر دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت،‌ رمان «وصیت‌ها»‌ نوشته «‌مارگارت اتوود» نویسنده کانادایی، داستان وقایع ۱۵سال پس از رمان «سرگذشت ندیمه» که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریال «‌سرگذشت ندیمه» اخیرا فصل سوم خود را پشت سر گذاشت و فصل چهارم آن قرار است در سال ۲۰۲۰ روی آنتن برود. «الیزابت ماس»، «جوزف فاینز» و «آن داود» از جمله هنرپیشه‌هایی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

هنوز مشخص نیست که کدام یک از هنرپیشه‌های سریال «سرگذشت ندیمه» در سریال «وصیت‌ها» هم حضور داشته باشند.

گفته می‌شود کتاب صوتی «وصیت‌ها» به روایت «‌آن داود» یکی از هنرپیشه‌های سریال «سرگذشت ندیمه» منتشر خواهد شد.

کتاب «وصیت‌ها» که هنوز به چاپ نرسیده است در هفته‌ای که گذشت به عنوان نامزد نهایی جایزه ادبی بوکر و نامزد اولیه مهم‌ترین جایزه ادبی کانادا یعنی جایزه «‌گیلر» برگزیده شد.

«مارگارت اتوود» شاعر، داستان‌نویس و نویسنده هشت کتاب کودک است. او که اکنون یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان و منتقدان ادبی کاناداست، جایزه‌های ادبی فراوانی را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است. «اتوود» تاکنون شش بار نامزد دریافت جایزه ادبی «بوکر» شده و یک‌بار در سال ۲۰۰۰ موفق شد برای رمان «آدم‌کش کور» آن را به دست آورد. او در سال ۱۹۸۵ جایزه ادبی «آرتور سی. کلارک» را از آن خود کرد. جایزه دولتی ادبیات کانادا، جایزه «گیلر» و جایزه «ایمپک دوبلین» از دیگر جایزه‌های ادبی هستند که در کارنامه حرفه‌ای «اتوود» به چشم می‌خورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مارگارت اتوود قصه ندیمه سريال اقتباس ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت

ایسنا/سمنان  اسامی۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه ادبی «قاف» در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

  اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد که نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در میان آنها به چشم می‌خورد. 

فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش_فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند. گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم ازسوی گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت. 

در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شده و زینب جهان‌پرور از استان سمنان هم در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارد.

اردوی منتخبیپ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • تصاویر نجومی دهم اردیبهشت (۲۹ آوریل)
  • کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند