Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:13:19 GMT

سفر آنگلا مرکل به چین

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۳۶۷

سفر آنگلا مرکل به چین

صدر اعظم آلمان امروز (جمعه) وارد چین شده و به دیدار رهبران این کشور رفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان طی سفر خود با چالش مهم برقراری تعادل بین مطرح کردن نگرانی‌های حقوق بشری به مقامهای چین و عمل به نفع مراودات اقتصادی با این کشور به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری آلمان مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگلا مرکل در چین با "لی کچیانگ"، نخست‌وزیر چین دیدار کرده و قرار است عصر امروز نیز با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و صرف شام داشته باشد.

چین، یکی از بزرگترین شرکای تجاری آلمان به شمار می‌رود و این رابطه تجاری برای آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا است، اهمیت بالایی دارد؛ به خصوص آنکه احتمال بروز یک دوره رکود در آلمان نیز مطرح شده است.

آلمان برای مدت‌ها، روابط دوستانه خود با چین را حفظ کرده و برای کارخانجات چین، ادوات مختلف فراهم آورده است؛ با این حال، مراودات مذکور تحت الشعاع انتقادهای آلمان درخصوص دسترسی به بازار چین و سیاست‌های تکنولوژیکی این کشور قرار دارد.

روابط تجاری این دو کشور، صدر اعظم آلمان را درخصوص راضی ساختن انتظارات آمریکا و فعالانی که از او خواسته‌اند مسائل حقوق بشر -از جمله رفتار چین با اقلیت‌های قومی در مناطق سین‌کیانگ و تبت و نیز تظاهرات هنگ‌کنگ- را با چین به بحث بگذارد، به دشواری انداخته است.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، روز پنجشنبه گفت "نادیده گرفتن عمدی تعهدات" توسط چین درخصوص مساله هنگ‌کنگ و نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ، نشان از آن دارد که "رهبری حزب کمونیست، علیه ارزش‌هایی موضع گرفته که آلمان آن‌ها را گرامی می‌دارد".

این سفیر افزوده است: "ما امیدواریم صدر اعظم مرکل، در حفظ ارزش‌هایی که موجب اتحاد آلمان پس از سقوط کمونیسم شد، موضعی جدی داشته باشد: حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سامیار عبدلی، سریع‌ترین شناگر ایران که پنج شنبه (ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در جریان ماده تیمی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود، بار دیگر خوش درخشید و توانست حدنصاب این ماده را بهبود بخشد.   عبدلی (جمعه ۷ اردیبهشت) در ماده ۱۰۰ متر آزاد انفرادی مسابقات قهرمانی کشور آلمان که در شهر برلین برگزار می‌شود، موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴ رکورد این ماده را در فاصله یک روز برای دومین بار پیاپی جابجا کند.   پیش از این عبدلی با زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.   ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند: رکورد پیشین:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵ رکورد جدید:   سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

دیگر خبرها

  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است