Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:10:10 GMT

دیپلماسی راهکار مناسبی در برابر آمریکا و اروپا نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۵۶۶

دیپلماسی راهکار مناسبی در برابر آمریکا و اروپا نیست

کارشناس اندیشه سیاسی گفت: مبانی اندیشه‌ای ایران با غرب، دقیقا در تقابل با یکدیگر قرار دارد و به همین دلیل است که غرب در اجرای تعهدات، منفعلانه عمل کرده و هیچ تلاشی هم از سوی طرف غربی برای رفع این موضوع دیده نشده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداحمد حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه دیپلماسی راهکار مناسبی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا و اروپا نیست، گفت: اگر تا دیروز آنهایی که به مذاکره و دیپلماسی امیدوار بودند، امروز دیگر آن نظر را ندارند و برجام نمونه مشخصی از نتیجه یک کار دیپلماتیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه فعالیت دیلماتیک در سطوح بین‌المللی را نفی نمی‌کنیم، تصریح کرد: در عرصه بین‌الملل صفر مطلق وجود ندارد و در هر دوره‌ای دوست و دشمن می‌تواند تغییر کند اما موضوع رژیم‌هایی چون آمریکا اسرائیل، ماهیتی است.

دانشجوی دکترای اندیشه سیاسی با تشریح این موضوع افزود: مبانی اندیشه‌ای ایران با غرب، دقیقا در تقابل با یکدیگر قرار دارد و به همین دلیل است که غرب در اجرای تعهدات، منفعلانه عمل کرده و هیچ تلاشی هم از سوی طرف غربی برای رفع این موضوع دیده نشده است، به عنوان مثال در موضوع برجام، با وجود تلاش همه جانبه ایران در اجرای تعهدات، غرب هیچ تلاشی برای اجرای آن نکرده است.

حسینی با بیان اینکه فهم درست از ماهیت بنیادین کشورها، می‌تواند در به نتیجه رسیدن مناسبت‌های بین‌المللی تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: اینکه در عرصه بین‌الملل با نگاه خوشبینانه وارد میدان شویم و به اصل ماهیت و بنیاد عضو یا اعضای مقابلمان توجه نکنیم، بزرگترین اشتباه راهبردی است که نتیجه آن نیز، یک انحراف بزرگ است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود تفاوت این ماهیت اندیشه‌ای، مذاکره مفهوم پیدا می‌کند یا خیر، گفت: اینکه با تفاوت ماهیت‌های اندیشه‌ای مذاکره‌ای صورت نگیرد نگاه اشتباهی است اما اگر این نگاه متفاوت، به تقابل بدل شود، دیگر مذاکره نتیجه دلخواه را نخواهد داشت.

این دانشجوی دکترای اندیشه سیاسی با بیان اینکه مذاکره مجدد با آمریکا می‌تواند چاره کار باشد یا خیر، اظهار کرد: همانطور که گفتم، مذاکره کشورهایی که در تقابل اندیشه‌ای با هم قرار دارند به طور معمول به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و مشکلات زیادی ایجاد می‌شود که نمونه‌اش برجام است.

حسینی با اشاره به اینکه شاید در مقطعی کوتاه و بنا بر دلایلی چون اغراق در پیروزی و یا شکست حزب مقابل در داخل، بر طبل پیروزی زده شود اما در نهایت نتیجه به دست آمده، منافع کشور را تامین نمی‌کند، گفت: متاسفانه تقابل ماهیت اندیشه‌ای در گروه‌های مختلف سیاسی در داخل وجود دارد و این امر، نتایج نامطلوبی را به همراه می‌آورد، البته این معنی نبود این گروه‌های سیاسی نیست.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه غیرمنصفانه: رئال قسر در رفت!

به گزارش "ورزش سه"، بایرن دیشب در بازی خانگی برابر رئال از امتیاز میزبانی استفاده نکرد و 2-2 متوقف شد. بایرن تا دقیقه 83 با نتیجه 2-1 پیش بود ولی وینیسیوس از روی نقطه پنالتی بازی را برابر کرد. تیم مونیخی به خصوص در 20 دقیقه ابتدایی برتری مطلقی برابر رئال داشت، ولی رفته رفته بازی متعادل‌تر شد.

اریک دایر نتیجه پایانی را ناعادلانه خواند و گفت: «نتیجه تساوی اصلا درست و منصفانه نیست و ما باید برنده می‌شدیم. برای ما این مساوی ناامیدکننده بود، به خصوص که 2-1 هم پیش بودیم و کاملا بازی را تحت کنترل داشتیم. ما شانس‌های گل زیادی خلق کردیم و هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم بهتر از رئال بودیم. می‌دانستیم رئال چه حریف خطرناکی است و هر لحظه می‌توانند گل بزنند و همین بلا بر سر ما آمد. آنها از دست ما قسر در رفتند.»

دایر در مورد بازی مقابل جود بلینگام گفت: «فکر می‌کنم اولین بار بود مقابل جود بازی می‌کردم. رئال البته فقط بلینگام نیست و بازیکنان بزرگ زیادی دارد. بازی مقابل رودریگو و وینیسیوس واقعا سخت است و همیشه باید مراقب باشید.»

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • چه غیرمنصفانه: رئال قسر در رفت!
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • نگاهی به تمام تقابل های بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • پرسپولیس بعد از 9 سال 4 تایی شد
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • بایرن - رئال؛ تکراری‌ترین تقابل تاریخ چمپینوزلیگ