Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@14:32:01 GMT

چطور از کعبه عکس گرفتم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۵۶۷

چطور از کعبه عکس گرفتم؟

نبیل این عکس را با یک دوربین کانن EOS 5D Mark III با لنز ۳۳۰ میلی‌متری اف‌استاپ:۲۰ سرعت شاتر: ۱/۱۰ ایزو:۵۰ در ساعت ۹:۲۵ بعدازظهر گرفته است.

نبیل درباره چگونگی گرفتن این عکس می‌گوید: «من مراسم ده روزه حج را در عربستان پوشش می‌دادم. از همان روز اول می‌خواستم از کعبه عکس بگیرم، اما انجام این کار به چندین دلیل کار بسیار مشکلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجازه ورود دوربین به مسجدالحرام داده نمی‌شود و اغلب هتل‌های اطراف به دلایل امنیتی اجازه ورود بازدیدکنندگان با دوربین را نمی‌دهند.»

بعد توانستم با وزیر اطلاعات سعودی صحبت کنم و از او خواستم اجازه دیدن مسجد الحرام از ارتفاع بالا را به من بدهد، با این توضیح که برای به تصویر کشیدن شمار بسیار زائران در این مراسم گرفتن عکس با زوایه باز بسیار مهم است. در آخرین روز ماموریت مجوز گرفتن عکس از یکی از هتل‌های مشرف بر مسجدالحرام را گرفتم. یکی از کارکنان هتل مرا به طبقه چهلم برد. خیلی خوشحال و امیدوار بود، اما بعد او مرا وارد بخش مخصوص کارکنان کرد که پنجره شیشه‌ای کثیفی مشرف به مسجد داشت و گفت همین جا است. ناامید شده بودم، اما می‌دانستم که بخت دیگری ندارم. شروع کردم به پاک کردن پنجره در طرفی که به سمت من بود. و بعد تصمیم گرفتم از کوچکترین دهانه دیافراگم استفاده کنم و فوکوس را روی پوشش طلایی کعبه قرار دهم تا واضح‌ترین عکس ممکن را بگیرم.»

برای گرفن عکس از زائرانی که دور کعبه می‌چرخند با سرعت بسیار پایین شاتر استفاده کنید تا زائران در حال حرکت به صورت محو ثبت شوند، و زائران ایستاده یا در حال دعا خواندن در طول مدت ۱۰ ثانیه نوردهی فریز شوند. حرکت کردن همراه با سه‌پایه در محوطه شلوغ اطراف مسجدالحرام مشکل است و به دلایل امنیتی هم بردن آن ممنوع است. من از این موضوع خبر داشتم... و مونوپاد کوچکم که را روی بخشی از پنجره تکیه‌اش دادم، کار سه‌پایه را انجام داد. به من بیشتر از ۵ دقیقه برای گرفتن عکس اجازه داده نشده بود و همین مدت برای من کافی بود که ۱۰ شات خوب بگیرم و آنها را ادیت کنم تا بهترین شات گرفته‌شده از پشت شیشه پنجره را انتخاب کنم.

من در آخرین روز ماموریتم به آرزویم رسیدم.»

کد خبر 454077 برچسب‌ها عکس - عکاس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عکس عکاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حسین زره کارگر گفت: خانواده‌ها می‌توانند از امروز ۵ اردیبهشت، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی فرزندان خود در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، در همه مقاطع تحصیلی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir، پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه irtextbook.ir بر اساس جدول زمانی اعلام شده مراجعه کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدیران مدارس به دانش آموزانی که موفق به گذراندن پایه تحصیلی شده اند در خصوص ثبت سفارش کتاب‌های درسی اطلاع رسانی کنند، افزود: در صورت موفقیت نشدن دانش آموز در پایه فعلی، هنگام اصلاح سفارش کتاب‌های درسی، می‌توان پایه تحصیلی را تغییر داد.

دیگر خبرها

  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • نویدکیا: یک تیم داغان را تحویل گرفتم!
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • واسه نونه... واسه نونه!
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • چالهان اوغلو: انتقامم را از هواداران میلان گرفتم
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز ۵ اردیبهشت
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم
  • بومی سازی قالب پنجره