Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در نخستین جمعه ماه محرم الحرام و همزمان با سراسر کشور و برخی از نقاط جهان همایش شیرخوارگان در استان گیلان نیز برگزار شد. مادران ایرانی به ویژه گیلانی امروز به یاد شش ماهه امام حسین (ع) به همراه نوزادان و کودکان خود با حضور در مساجد محلات و مصلاها همنوا با حضرت رباب ناله سر داده و برای دلسوخته آن حضرت اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هفدهمین همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت ۹ صبح روز جمعه همزمان در بیش از ۶۲۵۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد و در استان گیلان نیز این همایش در بیش از ۵۰۰ مسجد، بقعه و مصلا میزبان مادران به همراه کودکان و عزاداران شش ماهه امام حسین (ع) بود.

در این مراسم که متبرک به نوای «لبیک یا حسین (ع)» و «یا علی اصغر (ع)» بود، مادران با روی دست قرار دادن فرزندان خود به یاد کوچک‌ترین شهید کربلا، شیرخواره شش ماهه اباعبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند. در شهر رشت مرکز استان گیلان نیز همایش شیرخوارگان حسینی برای سیزدهمین سال به همت هیئت روضات‌الحسین (ع) از ساعت ۹ صبح امروز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

پایه و اساس مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) نذرنامه‌خوانی است، قرائت دسته جمعی نذرنامه، توزیع لباس‌های متحدالشکل در میان کودکان شیرخوار، پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان (عج) بخشی از برنامه‌های این همایش بود. آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به عنوان سخنران، روایت عصر عاشورا توسط محمد لطیفی، مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) اسماعیل عموزاده، رسول خدادادیان و مداح نوجوان مهدی حسن‌زاده، اجرای گروه سرود منادیان وحدت و دمام‌نوازی گروه شباب اهل بیت (ع) از بخش‌های دیگر این همایش بود.

لازم به ذکر است بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته بیش از ۲۰ هزار مادر و کودک در همایش شیرخوارگان استان گیلان شرکت کرده‌اند.

دیدن گریه فرزند سخت‌ترین کار برای یک مادر است

مریم حسینی بانوی رشتی که با دختر دو ماهه خود در این مراسم حضور داشت با چشمان اشکبار به خبرنگار مهر گفت: دیدن داغ فرزند بسیار سخت و طاقت فرساست و تنها یک مادر می‌تواند حال یک مادر داغدیده را درک کند.

وی با بیان اینکه یک مادر از زمانی فرزند خود را در آغوش می‌گیرد تمام فکر و ذکرش تأمین نیاز کودکش است، ادامه داد: اینکه مادری ببیند کودکش گرسنه است و او حتی یک قطره شیر برای رفع گرسنگی او ندارد برای آن مادر بسیار دردناک است.

بانوی رشتی با اشاره به اینکه امروز من با داشتن یک کودک دوماهه که درک درستی از نبود غذا و گرسنگی ندارد حال حضرت رباب را می‌فهمم، افزود: اینکه می‌دانی فرزندت گرسنه است و تو نمی‌توانی کاری برای رفع گرسنگی و آرام شدن گریه آن انجام دهی سخت‌ترین کار برای یک مادر است.

داشتن فرزند صالح با حضور در دستگاه اهل بیت مسیر می‌شود

مرضیه یکی دیگر از مادران حاضر در مصلای امام خمینی رشت بود که به خبرنگار مهر گفت: من فرزندانم را آورده‌ام تا از همین کودکی با عطر معنویت آشنا شده و در دستگاه امام حسین (ع) بزرگ شوند.

وی با بیان اینکه تربیت فرزند صالح مهم‌ترین وظیفه یک پدر و مادر مسلمان و شیعه است، اظهار کرد: اینکه فرزندانم یکی از سربازان اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) باشند آرزوی من است برای همین آنها را به این مراسم آورده‌ام.

مرضیه در ادامه تأکید کرد: برای داشتن یک فرزند صالح و مؤمن باید از همان کودکی آنها را با سیره و زندگی اهل بیت (ع) و امامان معصوم به ویژه امام حسین (ع) آشنا کنیم.

کد خبر 4712405

منبع: مهر

کلیدواژه: همایش شیرخوارگان حسینی استان گیلان ماه محرم هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود