ایلام| بزهکاری اجتماعی در ماه محرم کاهش چشمگیری دارد
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۶۳۵
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلامگفت: برآورد آماری در فرماندهی انتظامی استان ایلام نشان میدهد هر ساله آمار و ارقام جرایم در ماه محرم تا حد بسیاری کاهش مییابد و این امر ناشی از اثرگذاری این ماه در درون انسانها است. ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -
سرهنگ فرزاد یاسمی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، برآورد آماری در فرماندهی انتظامی استان ایلام نشان میدهد هر ساله آمار و ارقام جرایم در ماه محرم تا حد بسیاری کاهش مییابد و این امر ناشی از اثرگذاری این ماه در درون انسانها است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلامگفت: جرم در دهه اول ماه محرم به دلیل اعتقادات مذهبی کاهش یافته و این امر تنها به دلیل آن است که فضای محرم فرصت مناسبی را برای جوانان فراهم میکند تا در حد امکان از گناه و اعمال خلاف دور شوند و خود را به پروردگار نزدیکتر کنند.
یاسمی با اشاره به اینکه محرم موجب وفاق اجتماعی در جامعه میشود افزود: همگرایی مردم و جوانان در ایام محرم در تکیهها و حسینیهها نیز نوعی وفاق اجتماعی است که این نوع رفتار درکشور ما در کمتر نقطه ای از جهان دیده می شود.
وی در ادامه با یادآوری نکاتی در ارتباط با ماه محرم و ایام عزاداری خاطرنشان کرد: توجه هیئتها و دسته جات عزاداری به رعایت موارد اعلامی مانندساعت ایام عزاداری تا ساعت یازده شب ، پرهیز از نوشتن شعارهای سخیف روی خودروها و نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار(ع) بر در هیئتها ، موجب اشاعه نوعی معروف است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام گفت: گل مالی کردن ماشینها در ایام محرم باید به نحوی باشد که درون و پلاک خودرو برای مامورین انتظامی قابل رویت باشد لذا رانندگان از گل مالی نمودن خودروی خود به طور کامل خودداری کنند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ایلام با بیان پلیس در خدمتگزاری به عزاداران حسینی ماه محرم افتخار خادمی را دارد گفت: بزههای اجتماعی در ماه محرم کاهش چشمگیری دارند و اگر بشود فرهنگ عاشورایی را در جامعه احیاء کنیم در کاهش آسیبها و بزههای اجتماعی موفقتر از همیشه هستیم.
انتهای پیام/ ع
R7718/P1494/S6,52/CT1منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمیگردد
به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر محزون عضو کمیته علمی دومین جایزه جوانی جمعیت گفت: شروع کاهش نرخ باروری در کشور ما به حدود دهه چهل بر میگردد. در اولین سرشماری کشور که سال ۱۳۳۵ اجرا شد و پس از آن در سال ۱۳۴۵ برای اولین بار در ایران نرخ رشد جمعیت محاسبه شد که آن زمان ۱/۳ درصد بود. از همان سالها هشدارهای رشد جمعیت آغاز شد. سال ۴۶ بیانیه تهران در خصوص تنظیم خانواده و ضرورت کنترل جمعیت تصویب شد و بعد از انقلاب هم در دهه شصت بحث جمعیت دوباره مطرح شد. در برنامه توسعه سال ۱۳۶۷ طرحی با عنوان سیاست تحدید موالید مطرح شد.
وی افزود: هدف این طرح چنین بود که اگر در سال ۱۳۶۷ میانگین هر خانواده ۵/۶ فرزند بود تا سال ۱۳۹۰ این عدد به ۴ فرزند کاهش یابد. در سال ۷۲ قانون تنظیم جمعیت در مجلس شورای اسلامی تأیید شد که طبق این طرح فرزند چهارم به بعد محروم از فعالیت اجتماعی شود. سال ۱۳۷۳ و به میلادی ۱۹۹۴ اجلاس بینالمللی جمعیت و توسعه در قاهره با مشارکت ۱۷۹ کشور جهان از جمله ایران برگزار شد و معاهده طرح کنترل جمعیت در سطح بینالملل تحت عنوان International Conference on Population and Development تصویب شد. ریشه اصلی کاهش نرخ رشد جمعیت در دنیا و کشور ما از اینجا آغاز شد.
وی افزود: علت شدت این کاهش در ایران به این دلیل بود که علاوه بر کنترل اجتماعی، کنترل فردی نیز به وجود آمد. خانوادهها از دهه ۶۰ بنا به عوامل مختلف مانند کاهش مرگ و میر کودکان و شانس زنده ماندن بالا، تصمیم به فرزندآوری کمتر گرفتند چرا که قبلاً پنج فرزند متولد میشد که لااقل سه نفر از آنها زنده بمانند. دیگر نیازی به چنین اقداماتی نبود پس همان سه فرزند متولد میشدند.
وی در ادامه گفت: اما اینها حاصل یک نگاه مالتوسی بود بحث اول تنگ دستی به عنوان مانع افزایش فرزند بود و بحث دوم جریان اجتماعی بود. افراد با استمرار فرایند توسعه وارد مباحثی شدند که باعث پیشرفت فردی آنها شود و به تحرک اجتماعی پرداختند و فرزندآوری را مانع این پیشرفت دیدند. بحث فردگرایی در جامعه باعث شد تحرک اجتماعی و فرزندآوری در مقابل هم قرار گیرند و در مرحله سوم جایگزینی برای نهاد خانواده و تغییر نهاد خانواده که حاصل تغییر نگرشها در جوامعی مثل ایران شد روند رشد را به شدت کاهش داد.
محزون تاکید کرد: بر روی مبانی فکری و نظری موضوع باید بیشتر تمرکز کرد و اقدامات اساسی صورت بگیرد. در دنیا هم برای موضوعات مهم همینطور عمل میکنند. باید الگوی یک خانواده کامل را بسازیم، مبنی بر نظریه شهید مطهری از انسان کامل این قالب را در مبانی فکری خانواده جای دهیم و در ادامه به تعهد به خانواده بپردازیم. جامعه دانشگاهی و حوزه علمیه نیز میتواند در حوزه شناسایی مسائل و ترسیم وضع مطلوب کمک شایانی به این راهبرد داشته باشد.
نقش جایزه ملی جمعیت در مرحله اول ایجاد انگیزه است و برای اثرگزاری بهتر میتواند به اصطلاح، کف میدانیتر، در محلهها و مراکز عمومی باشد. تا انگیزه نخبگان را در جامعه عمومی بیشتر کند. چرا که بحث خانواده است و حتی میتواند الگویی شود تا هم محلیها و خانواده هم به نخبگان رجوع کنند.
کد خبر 6096442