Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@22:17:54 GMT

کاهش قیمت مسکن طبیعی است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۹۴۳۱

کاهش قیمت مسکن طبیعی است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه روند کاهش قیمت مسکن آغاز شده و مشخص نیست تا چه حد قیمت مسکن کاهش خواهد یافت گفت: بعضی اعلام می‌کنند قیمت مسکن تا چه حد کاهش خواهد یافت، اما مگر آن‌ها منجم هستند که این پیش بینی را انجام می‌دهند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی قلی خسروی  در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت مسکن بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش نخواهد یافت، آیا این پیش بینی‌ها درست است گفت: مگر کسی تصور می‌کرد که قیمت مسکن تا این حد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس هیچ کارشناسی نمی‌تواند پیش بینی کند که روند رو به پایین قیمت مسکن چه زمانی متوقف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکثر کارشناسانی که در خصوص میزان کاهش قیمت مسکن پیش بینی می‌کنند اکثرا سازنده و یا کسانی هستند که اقدام به خرید و فروش مسکن می‌کنند، گفت: مگر کارشناسانی که پیش بینی می‌کنند قیمت مسکن چقدر کاهش می‌یابد، منجم هستند؛ چراکه بازار مسکن نشان نمی‌دهد این روند کاهش قیمت مسکن چه زمانی متوقف خواهد شد.

خسروی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که دولت انجام داده و نرخ دلار در حال کاهش است و ۴۰۰ هزار مسکن قرار است بر اساس طرح اقدام ملی احداث شود، قطعا می‌تواند در بازار مسکن و قیمت آن تاثیر بگذارد.

* نمی‌توان برای کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: قطعا تحولات سیاسی و اقتصادی بر بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت؛ چراکه اگر نرخ دلار کاهشی شود، احتمال اینکه قیمت مسکن افت پیدا کند وجود دارد، پس نمی‌توان برای میزان کاهش قیمت مسکن سقف تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حدود یک ماهی است که قیمت مسکن به دلیل افت بیش از ۷۰ درصدی معاملات روند کاهشی پیدا کرده و در برخی مناطق حتی متری ۳ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان نیز کاهش قیمت رخ داده است. کارشناسان معتقدند این کاهش قیمت بعد از جهش صد درصدی قیمت مسکن طبیعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر قیمت مسکن کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روند آماده سازی اراضی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شهر بوشهر به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن تأکید بر تسریع در روند آماده سازی و رعایت ضوابط فنی در اجرای زیرسازی معابر گفت: سرعت بخشیدن در واگذاری قراردادها به متقاضیان و الزام بر رعایت فرصت زمانی مشخص جهت اخذ پروانه ساخت و احداث بنا در موعد مقرر ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: بر این اساس متقاضیان از زمان دریافت قرارداد واگذاری، سه ماه جهت اخذ مجوز ساخت فرصت خواهند داشت.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل آبفای استان نیز همراه بود روند اجرای آبرسانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.

کد خبر 6091472

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!