Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:15:33 GMT

حذف خطابه از مجالس عزاداری مایه فتنه دشمنان است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۰۰۷۰

حذف خطابه از مجالس عزاداری مایه فتنه دشمنان است

حجت الاسلام حسین شفیعی دارابی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: اگر چه واقعه غمبار کربلا ۱۳۸۰ سال با ما فاصله دارد اما عمقش بسیار زیاد و سوزَش ماندگار است.

وی اضافه کرد: در قبال این حادثه سنگین سه رسالت مهم عاطفی، معرفتی و رفتاری به عهده داریم. 

مدرس حوزه علمیه قم افزود: با برافراشتن بیرق عزا در سراسر ایران، راهپیمایی بزرگ اربعین و دسته های عزاداری نه تنها در کشور بلکه در بیش از ۴۰ کشور جهان به خوبی به رسالت احساسی و عاطفی خود در برابر سالار شهیدان عمل کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مردم با توجه به اوضاع ناخوشایند اقتصادی بساط نذر و اطعام عزاداران و موکب های بین راهی را برای پذیرایی از زایران اربعین گسترده اند که خاری در چشم دشمنان است. 

حجت الاسلام شفیعی دارابی گفت: دشمنان نتوانستند مجالس امام حسین(ع) را تعطیل کنند اما با ترفند و نیرنگ هایی در حال ضربه زدن به فرهنگ اصیل عاشورایی هستند. 

استاد حوزه و دانشگاه اشعار مداحان، ریتم صدای خوانندگان، ابزار عزاداری که در برخی از مجالس محرمی استفاده می شود را نمونه هایی دانست که دست مایه توطئه و نیرنگ دشمنان می شود.

وی تاکید کرد: اینگونه مجالسی با راه و رسم و مسلک ابا عبدالله (ع) سازگاری نداشته و در شان و منزلت ائمه اطهار (ع) نیست. 

وی شناخت امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا را رسالت دوم مسلمانان ذکر کرد و گفت: مداحی و عزاداری برای سالار شهیدان کافی نیست و باید همراه با منبر و خطابه باشد. 

حجت الاسلام شفیعی دارابی به هیات های مذهبی هشدار داد: با تمام ارزشی که برای مداحان قائلیم اما مجلس عزاداری بدون سخنرانی و خطبه که معرفت مردم را افزایش بدهد، ارزش ندارد. 

وی توجه به امر به معروف، اقامه نماز و عمل به زکات را خواسته های امام حسین(ع) برشمرد و گفت: زندگی به سبک و سیره امام حسین(ع) رسالت سوم است که بر دوش داریم. 

۷۵۲۷/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان عزاداری محرم ۹۸ هیأت عزاداری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طی آئینی و با حضور حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان، ابوالفضل فرجی مدیر آموزش و پرورش و بابک اشرافی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان در این شهرستان تجلیل شد.   در این آئین حجت الاسلام کوهی امام جمعه شهرستان با اهدای شاخه گل و هدایایی از مقام شامخ معلمی و تلاش معلمان آموزشگاه دخترانه رضوان تکاب تجلیل نمود.   حجت الاسلام کوهی تلاش و ایثار معلمان را جهاد در سنگر تعلیم و تربیت عنوان نموده و گفت: ثمره زحمات و تلاش‌های شما معلمان دانش آموزان برتر و آینده ساز کشور است.   وی گفت: نتیجه زحمات شما با حضور تربیت یافتگان مکتب معلمی در جای جای میهن اسلامی و در عرصه‌های مختلف علمی و جهادی نمود عینی دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند