Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: طرح جدید بانکداری که در مجلس در حال بررسی و تدوین است از منظر شرعی و رعایت احکام اسلامی دارای مبانی محکم نیست که نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «جواد عبادی» امروز (جمعه 15 شهریور) در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این گام باید اقدامی اساسی در حوزه بانک و بانکداری در کشور انجام شود و با توجه به اینکه بیش از 70 درصد اقتصاد کشور از نظام بانکی تاثیر می گیرد، نباید از نقش بانک ها در امر اقتصاد چشم پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران یکی از مطالبات جدی انقلابیون و حوزه ها و مراجع در مورد بانک ها و بانکداری اسلامی و بدون ربا بوده است، و قانون فعلی بانکداری بدون ربا پنج سال با تاخیر تصویب شد.

 

عبادی تصریح کرد: در این قانون، عقد شرعی و قراردادهای مختلف در حوزه‌ های سرمایه‌گذاری وجود دارد که در فقه شیعه نیز آمده و هیچ مرجعی با این قراردادها مخالفتی ندارد.

 

وی با بیان اینکه 36 سال است از تصویب آن قانون می گذرد بیان داشت: بعد از گذشت این سال ها یکی از چالش‌های کشور موضوع بانک و بانکداری است که مورد انتقاد مراجع تقلید و حتی اقتصاددان‌ های کشور است.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه گفت: طی یک سال گذشته مراجع عظام تقلید بیش از 110 بار پیرامون وضعیت نظام بانکی هشدار داده اند و باید اطلاح نظام بانکی در دستورکار باشد که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید شده است.

 

وی ادامه داد: تدوین قانون جدید بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دستور کار است که حوزه علمیه و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه، ویرایش‌های قبلی این طرح را مورد بررسی جدی و دقیق قرار داده که بر اساس مطالعات انجام‌ شده به این نتیجه رسیدیم این طرح نمی‌تواند سکان‌دار نظام بانکی باشد.

 

عبادی خاطرنشان ساخت: این قانون شاید برخی مشکلات را برطرف کند اما موجب بروز مشکلات جدید می شود که از سوی حوزه علمیه به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه افزود: مجلس نباید دست به اقدام عجولانه بزند و طرح جدید بانکداری که در مجلس در حال بررسی و تدوین است از منظر شرعی و رعایت احکام اسلامی دارای مبانی محکم نیست که نیاز به اصلاح دارد.

 

وی با تاکید بر بهره گیری از اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه علاج بخش اقتصاد کشور است ولی تنها به تولید خلاصه نمی شود، بلکه لازمه آن ورود سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی به‌نظام بانکداری، بورس و سیاست‌ های کلان بانک مرکزی است.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم مسجد محرم همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع کانون های مساجد محرم حسینی مجلس اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز

فاتح  اظهار کرد: یک هفته قبل از روز انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی افزود: هشت نفر از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۴ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم تبریز، آذرشهر و اسکو انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان این حوزه انتخابیه به شش نفر خواهد رسید.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌ها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه خواهد بود ادامه داد: انتخابات در دور دوم به صورت تمام الکترونیکی و بدون دخالت دست انجام خواهد شد.

گفتنی است نشست آموزشی کاربران یارانه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در محل فرمانداری شهرستان تبریز برگزار شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود بنابراین شمارش دستی در این مرحله صورت نخواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است