Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@13:03:06 GMT

توضیحات سیاری درباره تشکیل یک نیروی جدید در ارتش

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۱۱۳۷

توضیحات سیاری درباره تشکیل یک نیروی جدید در ارتش

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اقدام شبکه پدافند هوایی در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: این اقدام به خوبی مشخص کرد که با چه دقت و حساسیتی لحظه به لحظه آسمان کشورمان رصد می‌شود.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در خصوص ضرورت تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش به عنوان یک نیروی مجزا، اظهار داشت: تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش یک ضرورت عملیاتی دارد اما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم دلایل تغییر ساختار را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بنا بر تدابیر صورت گرفت برای انجام بهتر مأموریت تشخیص داده شده که این تفکیک صورت بگیرد.

وی در خصوص جایگاه فعلی ایران اسلامی از لحاظ پدافند هوایی در سطح منطقه و جهان نیز گفت: ایران بالاترین سطح پدافند هوایی را در منطقه غرب آسیا دارد و توانسته خود را به عنوان یک قدرت برتر در حوزه پدافند هوایی در سطح جهان مطرح کند. البته این قدرت و توانمندی‌های دفاعی در حوزه دریایی، زمینی و دیگر حوزه‌ها نیز وجود دارد.

سیاری با اشاره به رونمایی و الحاق سامانه باور ۳۷۳ به نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: تا پیش از تولید باور ۳۷۳ تجهیزاتی در برد بلند نداشتیم، البته از سامانه‌های ۱۵ خرداد، سوم خرداد و همچنین سامانه تلاش استفاده می‌شود اما باور ۳۷۳ یک سامانه پدافندی برد بلند و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای دفاعی، فنی و تخصصی بسیار پیشرفته ای دست یافته ایم، اما به فرموده فرماندهی معظم کل قوا به اینها بسنده نمی‌کنیم و می‌دانیم که علم و تکنولوژی در دنیا به سرعت رو به پیشرفت است و ما نیز حتماً باید به دنبال توسعه و پیشرفت متناسب با نیازهایمان باشیم.

وی با اشاره به اقدام شبکه پدافند هوایی در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: این اقدام نشان دهنده قدرت شبکه پدافند هوایی کشور بود و به خوبی مشخص کرد که با چه دقت و حساسیتی لحظه به لحظه آسمان کشورمان رصد می‌شود و چگونه پهپادی که وارد مرزهای هوایی کشورمان شده است را شکار می‌کنند. اینها نشان دهنده ظرفیت بالای دفاعی و بازدارندگی کشور است.

سیاری افزود: فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح همواره در حال رصد تحولات پیرامون کشور هستند به همین دلیل به محض عبور یک پرنده بسیار پیشرفته و رادار گریز آن را ردیابی و منهدم کردند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران پهباد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی 13 میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی 13 میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ های " ای 4 بی" E-4B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه 1970 برای سناریوهای مختلف یک جنگ هسته ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک 4 فروند از این هواپیماها که به "ای 4 بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

عکس آرشیوی از هواپیمای روز قیامت ای 4 بی/ رویترز

این هواپیماها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای 4 بی) دهه 1970 شود که به پایان خدمت خود نزدیک می شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می شود و انتظار می رود در سال 2036 تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را  لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند. 

E-4B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-4B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان ها اداره می کند. 

این هواپیماها از ناوگان هواپیماهای جامبو جت بوئینگ 747-200 با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آنها به طور فزاینده ای دشوار و گران شده است.

انتظار می رود E-4B در اوایل دهه 2030 به پایان عمر مفید خود برسد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساخت هواپیمای "روز قیامت" در روسیه دستور رئیس جمهور روسیه برای ساخت دو فروند هواپیمای "روز رستاخیز" هواپیمای روز قیامت چیست؟

دیگر خبرها

  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟