Web Analytics Made Easy - Statcounter

کربلایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام عاشورا بود گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد خرافه و تحریف در عزاداری‌های ماه محرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن کربلایی» امروز(جمعه،۱۵ شهریور) در همایش طلایه داران و فعالان امر به معروف و نهی از منکر گیلان در مصلای رشت قیام امام حسین(ع) را به‌منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام عاشورا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) هم با هدف امر به معروف و نهی از منکر رقم خورد افزود: اگر پیام کربلا به‌درستی تبیین شود می‌تواند نسل‌های بشریت را ذلت نجات دهد.

 

وی خرافات و بدعت‌ها را مانع از انتقال پیام عاشورا دانست و تاکید کرد: دشمن به‌دنبال ایجاد خرافه و تحریف در عزاداری‌های ماه محرم است.

 

کربلایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شایسته است که مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بود، برگزار شود افزود: این فرمایشات نشان می‌دهد که ایشان چقدر از پیدایش خرافه و تحریف در عزاداری‌ها ناراحت هستند و باید جلوی برخی از شعارها و اعمال در این ماه مثل قمه زنی، آزار رساندن به بدن، استفاده از زنجیرهای نامتعارف که از سوی مراجع نیز حرام اعلام شده، گرفته شود.

 

وی با اشاره به هفته اول ماه محرم که به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، تصریح کرد: این دو اصل مهم زیربنای تمام امور و اصلاح انحرافات است و آمران به معروف و ناهیان منکر با تأکید بر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در راستای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

 

کربلایی با تاکید بر تقویت روحیه مطالبه‌گری و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی آحاد مختلف مردم در جامعه اسلامی اظهار کرد: مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی از خواسته‌های مردم است و ملت ایران در راستای مبارزه با ظالمین سکوت نکرده و بر مبنای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر احقاق حق خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه مسئولین باید با بهره‌گیری از توان داخلی زمینه تحقق گام دوم انقلاب را فراهم کنند عنوان داشت: باید در میدان جنگ بوده و همچون میرزا کوچک جنگلی برای احقاق حق قیام کرد.

 

کربلایی بیان داشت: منطق حسینی نهراسیدن از مرگ است و شیعیان باید مردان روزگار خود در مقابل شمرها و یزیدهای زمان باشند.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه شعار این هفته «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسمومیت اجتماعی» است، افزود: تقویت نگرش آحاد جامعه به امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک واجب نجات‌بخش و به ستاد امربه‌معروف به‌عنوان یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و مأمن و ملجأ مردم یکی دیگر از اهداف ستاد احیای امربه‌معروف استان گیلان است.

 

وی تبیین و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح جامعه با بهره‌گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم را از اهداف برنامه‌ها در این هفته دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولان یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم محرم همایش شیرخوارگان حسینی محرم حسینی حضرت علی اصغر ع رئیس قوه قضائیه مسجد ناهنجاری های جامعه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»

به تازگی فیلم سینمایی پرویزخان به اکران آنلاین درآمده است. این فیلم به برهه‌ای از زندگی پرویز دهداری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال می‌پردازد. دختر پرویز دهداری نظرات خود را پیرامون این فیلم بیان کرد و دلیل گلایه برخی ورزشکاران را گفت. 

دیگر خبرها

  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه