Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:42:25 GMT

آموزه‌های مکتب عاشورا الگوی همگان باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۲۳۴۰

آموزه‌های مکتب عاشورا الگوی همگان باشد

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه تصریح کرد: پیشنهاد  مذاکره آمریکا با ایران به خاطر بلعیدن ایران است و بحث مذاکره برجامی هم نوعی اتمام حجّت بود.

حسینی اضافه کرد: سرانجام همین برجامی که قبله آمال گروه ۱+۵ بود موجب رسوائی آنها و آشکار شدن چهره زشت آمریکای پیمان شکن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ابرکوه خاطر نشان کرد: وقتی معلوم شد اروپا هم بازی با برجام را در دستور کار دارد و عملاً در کنار آمریکا است بهترین گزینه ایران ، خروج گام به گام از تعهدات برجامی بود و امروز به لطف خدا گام سوم را با قدرت بر می دارد  .

وی افزود: گرچه گام های اوّل و دوّم می‌توانست محکمتر از این برداشته شود امّا در همین حّد نیز ایران موفق به برهم زدن توهم دشمن شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابرکوه خطبه ها نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند

حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضمن تبریک روز استاد اظهار کرد: اولین معلم بر اساس آموزه‌های معرفتی، دینی و قرآنی خداوند است.

وی افزود: پیامبر خودشان را معلم می‌دانند، معلمان باید این ویژگی را حفظ کنند و با ابعاد مختلف شخصیتی که دانشجو را پرورش می‌دهند، بتوانند ارتباط و شان را در دل دانش آموز بنشانند؛ چرا که به این امر بیش از گذشته احتیاج داریم و در این مسئله مهم‌ترین نقش را معلمان دارند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 
حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: معلمان با وجود مشکلاتی که خارج از مدرسه و دانشگاه دارند و ذهنشان را درگیر کرده است، اما نباید هیچ زمانی از ایجاد امید و نشاط و آموزش و هیجان کلاس غافل شوند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: هر چه اثر معلم در متعلم بیشتر باشد، بزرگی یک معلم را می‌رساند، برخی از معلمان ممکن است محتوای آموزشی را خوب منتقل کنند، اما در حوزه‌های دیگر اثر کمتری بگذراند. اما معلمی که علاوه بر تدریس تخصص خود به ارائه آموزه‌های زندگی هم می‌پردازد باعث ایجاد علاقه به درس در دانش آموز و دانشجو و شکل گیری ارتباط میان آنها با خداوند، جامعه، خانواده، امید به آینده، افزایش اعتماد به نفس و شجاعت و جسارت خواهد شد.

حجت الاسلام رستمی گفت: مجموعه‌های مختلف مدیریتی، سیاستگذاری، قانون‌گذاری، ارکان جوامع، جریان رسانه ها، گروه‌های فرهنگی و مرجع باید به بحث تکریم شهر معلم توجه کنند. به نظرم در این موضوع اگر آموزش و پرورش را آینده کشور بدانیم، باید گفت معلمان آینده سازان کشور هستند. هر کسی خارج از بدنه آموزش و پرورش به این موضوع توجه کند و مسئولیت خود را بشناسد، بداند که نقش دهی و فرصت دهی به معلم همان فرصت دهی به آینده سازی کشور خودش خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: از ۵ سالگی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به مدرسه رفتم، برادر بزرگ‌تر بوده در کردستان عراق شهید شد و قبل از مرگشان به بنده سرود خمینی‌ای امام را یاد داد، در آن زمان معلمی به نام آقای نوروزی داشتیم که در اوقات فراغت بنده را صدا می‌زد و می‌گفت رستمی شعر خمینی‌ای امام را بخوان، پس از پایان سرود نمره ۲۰ را که آن زمان برایمان خیلی ارزشمند بود می‌گرفتیم.

حجت الاسلام رستمی گفت: انسان در هر مقطعی از زمان دارای معلم است، حتی دوره‌ای پدر و مادر هر فردی به عنوان معلم محسوب می‌شوند. در آن زمان آقای گل محمدی معلم ابتدایی درس علوم بندت بودند، اما قواعد نماز را هم یاد می‌دادند و با توجه به اینکه ۴۰ سال از طلبگی بنده گذشته، اما همچنان نکات نمازی که ایشان فرمودند را به یاد دارم.

وی در پایان اضافه کرد: امام راحل به نوعی آموزه‌های تربیتی و جریان ترقی که در کشور راه انداختند، نسل ما به عنوان معلم می‌تواند به آن ارزش‌ها افتخار کند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • معلمی که آموزه‌های زندگی را تدریس کند، هویت دانشجوی خودش را تقویت می‌کند
  • یادنامه ای برای «استاد»
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود