Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه صلح مطلق دفاع عقلانی ندارد، اظهار کرد: انسان نمی‌تواند با هر فردی صلح کند به عنوان نمونه، نباید با کسی که منکر خداوند و با اهل بیت(ع) دشمنی می‌کند، صلح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» امروز (جمعه، 15 شهریور) در مراسم عزاداری ایام محرم که در خواهر امام رشت برگزار شد، گفت: افسردگی انسان را از خود جدا می‌کند و بیشترین کسانی که در جهان، قرص افسردگی مصرف می‌کنند در آمریکا و سوئد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه عده‌ای در مورد سند زیارت عاشورا شبهه ایجاد می‌کنند، افزود: روایت معتبری از امام باقر(ع) و همچنین در بیان بزرگان دینی مانند آیت‌الله بهجت برای خواندن زیارت عاشورا تاکید شده است.

وی با بیان اینکه انسان باید زیارت عاشورا را با تفسیر درست یاد بگیرد، تاکید کرد: زیارت عاشورا انسان را، شخصیت سیاسی به معنای درست تربیت می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا به ما یاد می‌دهد که چگونه به قرب الهی برسیم، تصریح کرد: اینکه به چه کسی باید محبت ورزید و از چه کسی بیزاری بجوییم در زیارت عاشورا وجود دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان یانکه برخی زیارت عاشورا را می‌خوانند ولی با متنش به لحاظ معنایی ارتباط برقرار نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ارتباط معنایی با زیارت عاشورا، حقیقت این زیارت را جلوه‌گری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان باید تکلیف خود را با دوستان و دشمنان خداوند مشخص کند، تاکید کرد: دین اسلام، انواع صلح از جمله صلح با خود، صلح با دیگران و صلح با خدا دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: صلح به معنی آشتی بوده و مشکل جامعه بشری قهراست که باید از بین برود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه صلح مطلق دفاع عقلانی ندارد، اظهار کرد: انسان نمی‌تواند با هر فردی صلح کند به عنوان نمونه، نباید با کسی که منکر خداوند و با اهل بیت(ع) دشمنی می‌کند، صلح کرد.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه دوستان و دشمنان را معرفی می کند، خاطرنشان کرد: ما باید با دوستان پیامبر(ص) دوست و با دشمنان آن حضرت دشمن باشیم و تکلیف دوستان و دشمنان الهی باید مشخص شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اظهار کرد: البته این جدای از تعاملات اجتماعی و اقتصادی است به عنوان نمونه کشور ما از لحاظ تجاری معاملاتی با کشورهای مختلف که شاید دین هم نداشته باشد، دارد ولی نمی‌توانیم این کشورها را به عنوان دوست و همراه بدانیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شیعیان نسبت به کسانی که با اهل بیت(ع) دشمنی کرده و لجاجت و بخل می‌ورزند، بغض دارند.

وی با بیان اینکه نفرین ما به کسانی است که نقشه می‌کشند تا دوستان ما را از بین ببرند، تاکید کرد: لعن و نفرین یعنی محروم شدن از رحمت الهی که در قرآن هم به آن اشاره شده است.

آیت‌الله رمضانی، با اشاره به اینکه در قران کریم نسبت یه شیطان، منافقین و قوم ظالم و ستمگر لعن آمده است، تصریح کرد: طبق آنچه در قران آمده، لعن در جای مناسب خود باید گفته شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه به برخی اظهارنظرها در مورد اسلام رحمانی اشاره و تاکید کرد: اینکه دین اسلام، دین رحمت و رحمانیت است حرف درستی است ولی این رحمت در کنار مقاومت باید باشد.

وی مدیریت پیامبر(ص) را بر پایه رحمت الهی دانست و گفت:  اسلامی که اهل بیت(ع) به ما معرفی می‌کنند، اسلام عقلانیت، اعتدال و معنویت است ولی باید در مقابل کسی که دشمن کرامت انسان است، ایستادگی و مقاومت کرد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید با مخالف قانون الهی، مخالفت کرد، گفت: متاسفانه در غرب به راحتی قانون الهی را تغییر داده و می‌دهند و انسان در این زمینه باید تکلیف خود را مشخص کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در قرآن کریم به تعداد زیادی لعن آمده است، گفت: ما باید با هر کسی که دشمن خدا و به دنبال محو قانون الهی باشد، مقابله و موضع‌گیری کند.

وی به انحرافات محمد غزالی یکی از نویسندگان و فیلسوفان ایرانی قرن پنجم هجری اشاره کرد و اذعان کرد: اشتباه بزرگ غزالی در مورد کربلا این است که نقل روایت شهادت امام حسین(ع) را حرام دانسته است.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم شیرخوارگان حسینی محرم مسجد همایش شیرخوارگان حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد حضرت علی اصغر ع دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع زیارت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای امند

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادواره شهدا را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست.

وی  افزود: شهدا پرورش یافتگان مکتب حضرت امام (ره) بودند همان مکتبی که برگرفته از نهضت عاشورا بود. 

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق نماد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح کشور بود و این پیام واضح را کل جهان مخابره کرد که کشور ما در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی به هیچ کشوری تعارف ندارد و به یقین بازنده اصلی این تقابل استکبار جهانی با محوریت آمریکاست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند