Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهارداشت: در حال حاضر لرستان ۲۲ شهرک مصوب دارد که دولت آن‌ها را تصویب کرده و از این ۲۲ شهرک ۱۷ مورد فعال است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۵۶۰ قرارداد منعقد کردیم که ما زمین به واحد‌های صنعتی واگذار کنیم و آن‌ها واحد‌های صنعتی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازانی بیان کرد: از تعداد ۵۶۰ واحد، ۳۵۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است یعنی پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت معدن تجارت دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: از ۳۵۰ واحد مذکور ۶۵ درصد فعال و ۳۵ درصد غیرفعال هستند و این ۶۵ درصد نیز با ظرفیت بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و بعضی‌ها هم کمتر از ۵۰ درصد مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: نسبت به دو سال اخیر واحد‌های صنعتی فعالیت چشمگیری داشتند و مشکلات اصلی آن‌ها نقدینگی، سرمایه در گردش و خطوط تولید فرسوده هستند که باید نوسازی و بازسازی شوند.

رازانی در خصوص رشد و توسعه شهر‌های در دست تعطیل و واحد‌های نیمه تعطیل گفت: در این راستا دو برنامه در نظر داریم یکی توسعه شرکت‌های نیمه فعال و دیگری فعال کردن واحد‌ها که جزو صنایع کوچک هستند از تلاش و برنامه‌ریزی ما برای توسعه شهرک‌های غیرفعال که هزینه آن یک‌سوم شهرک‌های غیرفعال است.

وی بیان کرد: حمایت از نمایشگاه‌ها، تور‌های صنعتی و پایان‌نامه‌ها شامل حمایت مالی می‌شوند.

رازانی تصریح کرد: واحد‌های صنعتی که عضو خوشه باشند شهرک با ۵۰ درصد حمایت آن‌ها را به سمت واحد‌هایی که راکت هستند سوق می‌دهد که با تغییر محصول آن‌ها و بازسازی خطوط تولید و تزریق تسهیلات به چرخه تولید برگردد.

وی یادآور شد: یک سری واحد‌ها که در تملک بانک هستند با جلسه‌ای که در معاونت اقتصادی لرستان داشتیم بنا شد به افراد فرصت ۶ ماهه داده شود تا بتوانند واحد‌های خود را نگه‌دارند در غیر این‎صورت باید واگذاری مجدد به افراد ذی‌صلاح صورت گیرد.

انتهای پیام/م

خطوط تولید واحد‌های صنعتی استان نیازمند نوسازی و بازسازی هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود ۷۰ درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و ... مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است، اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم، اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند